tisdag 7 juni 2011

2011-06-07

S
ommarvecka
Jag har hållit mig borta från dator och blogg i några dagar och i stället bara njutit av ledighet och sommar. För sommar har det verkligen varit, omkring 25 C dag efter dag, och eftersom jag har varit ledig från jobbet i totalt fem dagar så har det varit riktig semesterkänsla på det. Jag skulle lätt kunna vänja mig vid det livet!

Våra lediga dagar har varit bra och produktiva tycker jag. Vi har gjort en hel massa: beställt tapeter till sovrum, hall och vardagsrum, köpt fina vita solstolar på Stalands - halva priset mot Mio! - och inhandlat ännu en liten växt till vår balkong. Nu väntar vi bara på det fina trädet, en apelsin kanske?

Utöver det har vi hunnit med en hel del sociala bitar. Vi har fikat hos mina föräldrar och Maja - så gosig och söt som alltid - och haft AP på middag. Vi har varit på 50-årskalas hos BS och fikat hos både SH och KH och hos JP och AF. Jag har gjort en egen utflykt till Gustavsberg och Nacka och igår åkte vi till Sigtuna för att fira nationaldagen där. Det har helt enkelt varit en jätteskön helg och jag har - kanske lite väl effektivt - undvikit tankar på jobb och sökande efter annat. I stället har jag funderat vidare på idén med att starta eget, även om jag förstås inte utesluter att jag även måste söka vanliga jobb också. Men det kommer det med.

Min träning har det inte blivit mycket med under den här veckan, utan jag har mest bara njutit och varit ledig. Men det behövs ju tid för det med och jag tänker inte ha ångest och dåligt samvete utan i stället ta det lugnt eftersom jag vet att jag kommer igen snart - redan idag är det dags för gymet och sedan är jag igång som vanligt igen. Nu har jag dessutom inget busskort utan har börjat cykla till jobbet och så här på min första cykeldag är det en hit - det går fortare än att åka kommunalt och är skönt och behagligt eftersom det faktiskt största delen av vägen finns cykelbanor. Det ska jag fortsätta med under sommaren!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida