torsdag 26 maj 2011

2011-05-26

Kan det fungera nu?
Igår gick vi live med vår uppdaterade webbsida. Uppgraderingen har varit ett helvetesjobb, rent ut sagt, och jag upptäckte redan efter några minuter saker som inte fungerade som de skulle. Länkar bryts och funktioner går inte att använda. Jag blir galen. Jag vill knappt ta i ett webbprojekt igen efter det här! Jag hoppas att den här arbetsdagen ska gå bättre än igår, för annars kommer jag allvarligt talat att få ett sammanbrott och slänga ut datorn genom fönstret.

Min duktige chef, som till exempel PR tycker är den bäste hon någonsin haft, är inte en så stor stjärna när allt kommer omkring. Vi ska ha lönerevision nu i maj - det är ju flera dagar kvar! Men varken jag eller TB, som också har TA som chef, har ens blivit kallade till ett möte ännu. Helt otroligt och bedrövligt dåligt att jag ens ska behöva ta upp frågan och behöva påminna om en sådan sak. TB sa också att hon inte har haft ett utvecklingssamtal på tre år. Så uselt så det inte är klokt! Jag inser att vår chef, som alla tycker så bra om, visst är jätteduktig på affärer, försäljning och strategier. Han är bra på att leda andra. Men däremot när det gäller frågor som rör personalen så är han rent bedrövligt dålig. Han prioriterar det inte, ärligt talat så verkar han strunta i det. Jag har en känsla av att han är på väg bort från företaget och om så är fallet så kommer jag att sakna honom som kollega, men som min chef är han så frånvarande så jag lika väl inte skulle kunna ha någon alls. Ärligt talat. Det tråkiga är att jag håller på att fullkomligt tappa all respekt för honom. Det är trist men sant.

Vi körde samma träningsupplägg igår som i måndags med intervaller passet igenom. Det var dock inte samma tryck som i måndags - salen var nog inte mer än halvfull och själv var jag definitivt inte i samma form som ett par dagar tidigare. Det funkade och det var jobbigt, men jag gick inte för fullt igår. Nästa vecka får vi se hur upplägget blir. Idag är det styrkepass, veckans sista gymkväll.

Vi har inte kommit vidare i vår inredning. U var borta sent igår och jag ägnade kvällen åt att olja in fler balkongplattor. I kväll är det dags för de sista. Det blir verkligen snyggt, ett betydligt mer levande trä än innan. Jag hoppas vi blir helt klara i helgen, med att både lägga ut plattorna, sätta upp nya möblerna och att få till lite växter på det också. Levande och grönt ska det bli! Och solstolar ska vi ha, vita från Mio. Snyggt!

Jag har tänkt lite mer på sovrumstapeten. Den vi hade hemma på prov känns fortfarande som ett bra alternativ. Den passar bra in i den vision jag har för sovrummet, med nya lampor, gardiner och så lite fina saker på väggarna. Vi ska sätta upp vårt bröllopsfoto i en vacker ram och så kanske det rostiga &-tecknet ska komma upp där också. Inte så mycket mer - inte alltför många olika intryck i sovrummet är min önskan. Tyvärr vet jag inte riktigt vad U tycker om lampvalen. Han har en tendens till att, till motsats från mig, inte vilja ha så mycket vitt. Det blir för kallt, tycker han, och för kliniskt. Så vi får se. Jag hoppas kunna få med honom på min bana, men det återstår att se.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida