tisdag 31 maj 2011

2011-05-31

Våga lita på mig själv
Efter att jag skrivit min förra text bröt jag ihop lite och ringde U. Han är bra, han tröstar och muntrar upp och jag har med hans hjälp kommit fram till att jag måste göra något åt min situation. Jag kan inte ha det så här: gå omkring och ständigt oroa mig för vad som ska hända med min kropp. Den är som en tidsinställd bomb och jag vet aldrig när något ska hända, och det gör att jag aldrig riktigt vågar njuta heller utan bara oroar mig och det är en ohållbar situation.

Jag kanske ska pröva med en affirmation: "mina tänder är starka och hållbara och kommer att vara det livet ut". Kanske kan det vara en början, men då måste jag också verkligen tro på det jag säger och det är inte fullt lika lätt. U har pratat om kognitiv beteendeterapi också och det är kanske en metod som kan fungera. Jag har ingen erfarenhet av det men har hört positiva saker om just kbt och det kan vara värt ett försök. Jag är inte rädd för att be om hjälp, men jag måste bara lära mig var jag ska hitta den. Livet är fullt av utmaningar och ibland önskar jag verkligen att det bara kunde flyta på lite lättare utan så många hinder på vägen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida