fredag 27 maj 2011

2011-05-27

En regnig dag
Det är äntligen fredag igen, regnigt, grått och mulet ute - men ändå, äntligen fredag säger jag som vanligt! I morse mailade jag chefen och frågade om vi inte ska boka in lönesamtal snart. Jag är så frustrerad och arg över att jag ens behöver ställa frågan men nu är det gjort.

Jobbet känns motigt och jag vet att det är för att det är så lite som fungerar bra nu. Tur att semestern närmar sig! Vi har ännu inte bokat något för sommaren förutom att det antagligen blir lite fjällvandring. Förutom det är jag lite sugen på att åka ner till RR och VZ i Barcelona, ha ett par dagar där med dem och sedan åka vidare längs kusten i någon vecka eller så. Det vore härligt, lite lagom utlandssemester kanske. Å andra sidan: jag vill ju alltid göra mer än så. Vandra i norra Thailand kanske? Eller Sri Lanka, kombinerat med Maldiverna? Åh, det finns så mycket att uppleva i världen!

Gårdagens styrkepass gick bra, jag kämpade mig igenom och klarade det den här gången också. Jag ska nog försöka lägga på lite tyngre vikter på bröst och rygg snart - det är läge för det nu och om jag inte testar så blir jag ju aldrig starkare. Jag är i alla fall nöjd med att jag gör alla armhävningar på fötter numera - det är inte det sämsta!

Hemma ägnade vi kvällen åt det gigantiska pusslet att lägga ut alla våra inoljade träplattor på balkongen igen. Det är inte helt lätt att göra det snyggt och få dem att passa precis men det tar sig. Vi får finjustera lite idag tror jag men det kommer helt klart att bli fint med de vita nya balkongmöblerna till. Det känns lovande!

Idag har jag ett besök hos kiropraktorn på lunchschemat. Det blir skönt och det behövs nog - jag har rätt mycket huvudvärk nu även om det oftast faktiskt inte är migrän utan någon annan typ av värk som kanske mest beror på sömnbrist. Jobbigt är det i alla fall med denna huvudvärk men skönt att det oftast funkar med receptfria tabletter för att jag ska må lite bättre.

Nu är det dags att jobba på och jag hoppas att dagen går någorlunda - som sagt, det är i alla fall fredag!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida