fredag 17 juni 2011

2011-06-17

Sjukling
Jag har klarat mig från förkylningar och annat länge, men nu har det minsann slagit till med kraft. Igår på vägen till mina föräldrar kände jag "nu håller jag på att bli sjuk", och sedan tog det inte mer än en halvtimme så hade jag jätteont i halsen och kände mig dunderförkyld. Idag är det knappast bättre, tvärtom, och tack och lov kan jag åter jobba hemifrån och få något gjort trots att jag inte är på jobbet. Alltid något. Jag har i alla fall avbokat tjejmiddagen i kväll, och med tanke på alla frågor om graviditet så känns det på sätt och vis lika bra. Nu slipper jag i alla fall den biten ett tag framåt - skönt.

Igår eftermiddag kom de två tapetserarna hem till oss för påseende, och de kommer nog kunna få jobbet gjort någon gång under nästa vecka. Härligt, nu ska vi äntligen bli klara med det också! Sedan är det bara gardiner och nya lampor i sovrummet, upp med lite tavlor och annat och sedan är vi nästan klara. Det har tagit tid men resultatet blir bra. Nu är jag förstås också än mer sugen på att byta ut våra köksmöbler till vita i stället och jag vet precis vilka jag skulle vilja ha: Decor-serien från Englesson. Jag gillar att möblerna är rejäla och känns robusta, men ändå lätta i den vita färgen. De kostar förstås en rejäl slant också, det ska man inte glömma - det kostar att ligga på topp!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida