torsdag 23 juni 2011

2011-06-23

Migrän
Jag har flera gånger hört att migränbesvär blir så mycket bättre och nästan kan försvinna när man är gravid. Min hjärna verkar dock inte ha hört talas om det, för nu har jag minsann migrän så det står härliga till. Jag får ta Alvedon för att avhjälpa det, men det är ju ungefär lika effektfullt som att försöka släcka en eld med ett glas vatten, det gör varken till eller från. Jag är i alla fall hemma idag, dagen före midsommar. Inte vad jag tänkt mig men när det händer så händer det. Att få migrän är illa nog i sig, men att sedan inte kunna göra något åt det är riktigt värdelöst!

Igår kom jag äntligen iväg och tränade, första passet på alltför länge. Min träning har fått ett rejält bakslag nu kan man säga - förkylning och annat har kommit emellan och jag kommer knappt ihåg senaste gången jag var på ett body pump-pass - tråkigt men jag ska komma igen, det lovar jag!

Just nu har vi två tapetserare här hemma. Tapeten i lilla hallen har blivit jättebra - jag är mer än nöjd! Den är varm och glad och färgstark utan att skrika - precis som vi önskade. I sovrummet pågår uppsättning nu och den tapeten är ju inte lika färgstark, snarare nästan lite tråkig kanske i färgen, liksom gråbeige med vitt mönster. Rummet blir mörkare förstås, men det är kanske inte fel för ett sovrum. Vi får se hur det blir men blir vi inte nöjda går det alltid att göra om. Det är inte hela världen. Vardagsrummet är ännu inte påbörjat så det blir spännande att se. Fort går det verkligen!

I morgon är det midsommar och vi har fortfarande inga planer men det löser sig. Det blir skönt med extra ledighet i alla fall.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida