torsdag 24 mars 2011

2011-03-24

Inspiration
Jag måste hitta något som inspirerar mig. Just nu är det svårt och jag vet förvisso att en stor del i det är att jag helt enkelt har för lite att göra på jobbet för tillfället. Jag vet också mycket väl att det här är en tillfällighet: från ena dagen till nästa kan det vara lugnt eller fullt upp, allt beror på dagsformen och aktiviteten inom företaget. Ibland smäller det till och är bråttom, bråttom, men andra dagar kan vara totalt händelselösa utan i princip något alls att göra. Nu är en sådan tid och det är långtråkigt så det heter duga. Jag har rent ut sagt svårt att få tiden att gå just nu och tankarna far fram och tillbaka, mellan inredningsprojekt och annat vi ska göra. Det är ironiskt att jag har fullt upp på fritiden, då är det snarare svårt att få tiden att räcka. En jämnare fördelning skulle inte vara fel!

Jag har tänkt fram och tillbaka på det här med jobbet. Vissa dagar är jag så less på det så jag bara vill gå på dagen. Andra dagar känns det roligare. Allt beror på omständigheterna. Sedan är jag just nu bekväm också: det är skönt att kunna gå tidigt de dagar jag tränar och det är skönt att ha möjligheten att jobba hemifrån de dagar det behövs. Jag har friheten att komma och gå som jag vill utan att någon reagerar. Däremot är det inte mycket utveckling i jobbet. Lönen är rätt kass och arbetsmiljön ska vi bara inte tala om. Det finns fördelar och nackdelar. Dessutom är det barnfrågan. Blir jag gravid så är det inte optimalt att byta jobb och bli föräldraledig det första jag gör. Om jag nu blir det - det vet man inte.

Min dröm är att hitta ett jobb i en bransch som verkligen intresserar mig personligen: inredning, mode, resor, djur, natur, människor. Ett levande jobb, något som talar till mig och får mig att brinna. Jag har än så länge aldrig hittat dit och jag anar att det inte är helt lätt heller. Men ofta när jag sitter här på kontoret så kommer tankarna till mig: det finns så mycket mer än det här. Varför sitter jag här, egentligen? Till vilken nytta? Hur många arbetsdagar här minns jag som roliga? Hur ofta känner jag mig inspirerad? Jag har inte hittat rätt ännu, så är det. Någon dag kanske. Men inte nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida