torsdag 17 mars 2011


2011-03-17

Tid för tystnad
Igår fick jag veta att jag ska få en ny kollega, eller rättare sagt en kollega som byter tjänst och flyttar ner till samma kontorslandskapsdel där jag sitter. Jag kan inte säga att jag jublar. EB delar rum med honom idag och från henne har jag fått höra att han är högljudd och slänger sexskämt omkring sig dagarna i ända. Det låter lagom kul och eftersom jag redan nu sitter i den klart mest högljudda delen av kontoret känner jag mig nästan färdig att ge upp vid det här laget. Inför vår kontorsflytt - när den nu blir av - hade jag hoppats att sitta ihop med killarna i produktutvecklingen eftersom de med ett undantag i princip är ganska lugna av sig. Men nu ska den nye killen tillhöra deras grupp och därmed blir situationen helt annorlunda. Jag vet inte vad jag ska göra nu eller hur jag ska orka.

Idag är jag åter dödligt trött, har huvudvärk och ska dessutom åka ner till Zürich för att delta i en workshop. Det blir sen kväll med middag idag och sedan en heldag med full koncentration och sen hemkomst i morgon. Det är roligt att få vara med i projektet, som påverkar hela koncernen, men just nu har jag inte ett dugg lust att åka ner.

På senaste tiden har jag känt mig inspirerad att träna mer och nu har jag nog kommit på ett sätt att få till det. Jag ska fortsätta med mina vanliga pass: cykel på måndagar och onsdagar och body pump på torsdagar. Men jag ska dessutom lägga in styrketräning på gym på tisdagar och core före cykelpasset på onsdagarna. Då får jag till en bra träningsdos som faktiskt känns realistisk att kunna genomföra.

Gårdagens träning gick bra men förutom den har det inte hänt så mycket mer än att U kom hem från Dalarna sent på kvällen. Jag hoppas vi får mer tid till att umgås i helgen, men det kommer så klart att vara full fart även då med allt som ska hinnas med. En tur till Ikea lär det i alla fall bli, för att köpa ramar till våra fjärilar. Vi velar mellan svarta och vita. Själv lutar jag mest åt vita - förstås - men vi får se vad som funkar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida