tisdag 15 mars 2011

2011-03-15

En vacker värld
Ibland, som just nu, slår det mig vilken fantastisk planet vi lever på. Här finns så mycket mer än vi någonsin kan föreställa oss - natur och djur och människor och kulturer av så många skiftande slag, och ändå är vi alla en enhet. Vi hör alla ihop. Världen är inte indelad i olika småbitar, utan det är en helhet som alltid är tillsammans, hur olika varandra vi än kan inbilla oss att vi är. Jag har snart besökt en fjärdedel av världens länder, men ju mer jag reser desto mer inser jag bara hur mycket som finns kvar. Just nu drömmer jag om Botswana och Sydafrika, Argentina, Brasilien, New Zealand och Australien... Jag blir aldrig klar med att resa. Jag längtar alltid vidare, drömmer mig ständigt bort till nästa upplevelse. Världen kan vara fantastisk och jag vill se allt som finns, minnas allt det goda som finns att minnas.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida