fredag 11 mars 2011

2011-03-11

Utvilad och ännu starkare
Äntligen en natt med bra och tillräcklig sömn! Idag känner jag mig som en ny människa jämfört med gårdagens bottennapp. Men jag jobbar ändå hemifrån - så skönt att ha den möjligheten och så skönt att slippa ifrån det ständiga ljudet i kontorslandskapet. Nu lyssnar jag på musik i stället och det är en skön avkoppling. Jag har konstaterat att jag nästan helt har slutat lyssna på musik hemma annars - efter en arbetsdag vill jag bara ha tystnad och lugn...

Träningen igår gick bra. Vi körde nya programmet men jag vågade ändå friskt och langade på två kilo till i benpress. 27 kilo, det är inte dåligt! Min största utmaning är att orka lyfta stången över huvudet och lägga den på plats - sedan är själva benträningen ingen jätteproblem. Jag undrar hur högt jag egentligen skulle kunna gå? Det är spännande att se men helt klart har jag mer benstyrka än jag själv trodde. Överkroppen var däremot tyngre, i vanlig ordning. Programmet fokuserar mycket på axellyft och det är ju inte direkt min starkaste sida, så där blev det som vanligt en kamp för att orka.

Annars har det inte hänt mycket. Jag har titta på hela fyra olika denimklänningar och den som ligger bäst till just nu är en klassisk mörkblå skjortklänning från Mexx. Jag har nog i grund och botten alltid varit en jeanstjej och det är ju bara positivt om jag kan göra den looken lite mer kvinnlig och klassisk. Sånt gillar jag och det är en stil som är hållbar i många år. Värt att tänka på.

I kväll blir det kanske en tur ner till Södertälje för att träffa TF och USO som är här på besök från Skåne. Vi får se om U orkar, han har haft en fullspäckad vecka och kanske helst bara vill däcka i soffan i stället. Det blir bra vilket som.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida