torsdag 3 mars 2011

2011-03-03

Snart klart
Igår var PA tillbaka på cykelsadeln och även hon körde ett pass med korta, snabba intervaller - 70/20 och 30/30, högt tempo och roligt som vanligt! Tyvärr var jag inte helt i toppform utan började snudd på må illa flera gånger under passet, men det gick hyfsat ändå. På måndag ska jag köra hårdare!

Hemma hade jag en lugn middag på egen hand eftersom U var hos sin mamma. Hon har kommit hem från sjukhus och rehabilitering nu och mår väl sådär, ont och svårt att röra sig och problem med såret från operationen. Ingen höjdare och jag hoppas att hon ska klara sig hyfsat ändå.

Efter middagen ägnade jag mig åt våra resefoton, samt åt att maila ut bilder från vår bröllopsfotograf till lite olika personer som har fastnat på bild. Resebilderna är nästan klara nu och jag har som mål att avsluta det projektet i kväll. Det är alltid skönt att få avsluta saker, stryka från den ständigt långa listan och gå vidare till annat.

C och Ö har sålt lägenheten nu. Den gick upp med otroliga 75 procent från utgångsbudet - helt obegripligt kan man tycka, men det visar ju bara att utgångsbudet var alltför lågt satt. Så kan det vara och de får ju bara tacka och ta emot. Nu borde till och med mamma sluta oroa sig för deras ekonomi, som hon alltid gör annars!

I kväll är det styrkepass - puh, det blir jobbigt! - och efter det ska vi faktiskt sätta oss och beställa fjärilstavlorna. Vi har bestämt oss för vilken kombination vi vill ha och idag sa U att han faktiskt inte heller orkar hålla på och leta mer efter något annat. Han brukar annars alltid vilja vara säker till förbannelse, ingen tvekan, koll på allt för att det inte ska bli fel. Men nu har till och med han nöjt sig och sagt ja. Jag ska dessutom beställa en sak som jag har tänkt på länge, nämligen Ylva Skarps vackra bräda med text från en av sångerna vi hade på vårt bröllop. Jag tänker mig att den kan hänga i hallen vid entrén till exempel - det kan bli jättefint tror jag. Nu börjar hemmet äntligen ta form på allvar - så roligt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida