tisdag 1 mars 2011

2011-03-01

Träningsglädje!
Igår var PA sjuk så hennes sambo AGl höll passet i stället. Han är den ende instruktör som kan mäta sig med PA och hela passet var ren och skär glädje - korta, snabba intervaller med fullt ös och både instruktör och cyklister som var toktaggade från början till slut. Cyklisterna på SATS Hötorget, där jag tränar, har för tredje året i rad vunnit topplistan över vilka cyklister som tränar mest. Jag kan lätt förstå att det är vi som tar hem den segern och jag kan bara tänka mig att det måste vara lycka för vilken instruktör som helst att få köra med ett sånt gäng.

Jag pratade träning med mina grannar BJ och SSi och det visar sig att SSi tränar i princip varje dag. BJ ligger strax därunder och jag med mina ynka tre pass i veckan känner mig som en riktig amatör. Samtidigt kan jag säga att jag behöver min fritid också. Varje dag som jag tränar innebär att jag förlorar tid för något annat. Jag har haft perioder i livet när jag har tränat mer, men det har varit dels när jag har pluggat och haft betydligt mer tid över på dagarna, och dels när jag har varit singel och inte haft någon annan att ägna min tid åt. Jag vill inte träna alltför många dagar på raken, ett par dagar i sträck är lagom för mig, och den enda dagen när jag i så fall skulle kunna lägga in mer träning skulle vara på lördagen. Då har jag och U å andra sidan alltid fullt upp med annat så det finns inte riktigt tid för det. Men mina tre pass är heliga, dem vill jag inte missa för något i världen.

Efter träningen gick jag förbi Lindex och provade två par mörkblå chinos. Men nej - det gick inte. Det är bara att inse, den här byxmodellen som är trendig nu med vidare överdel och smalare vader, den utför definitivt inga mirakel för min figur. För att passa i det måste man ha smala lår och liten rumpa, tror jag och det är alltså inget för mig.

Hemma ägnade jag större delen av kvällen åt att plöja igenom våra bilder från Ecuador. Jag är snart klar och siktar på att hinna igenom en första gallring i kväll. Sedan är det nästa gallring... och nästa. Vi har så extremt mycket bilder och det är svårt att välja vilka vi ska ha i vår visningsmapp.

Jag har pratat med PR och hon har haft en jättebra helg med sitt besök från Düsseldorf. Jag är verkligen glad för hennes skull - hon är värd att äntligen träffa en vettig kille efter alla nitar hon gått på. Dessutom har jag äntligen fått kontakt med PH som berättade att hon numera inte har någon som helst ledig tid, precis allt i livet är förändrat sedan hon fick barn. Det är ungefär så jag förväntar mig att det blir men hon låter glad i alla fall, även om det antagligen är slitsamt också. Men huvudsaken är att de alla mår bra och vi kanske till och med kan få till att träffas i helgen - det är på tiden!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida