torsdag 24 februari 2011

2011-02-24

Sjukdag
Jag sov inte bra i natt, drömde massor och vred och vände på mig och kände mig helt sänkt när klockan ringde. Jag släpade mig upp i alla fall men redan efter ett par minuter var jag tillbaka i sängen. Dundrande huvudvärk, illamående, kallsvettig, yr och allmänt matt i hela kroppen. Det blev att stanna hemma idag - åter igen, tack och lov att jag kan jobba hemifrån. Det har räddat många dagar när jag inte mått tillräckligt bra för att ta mig till kontoret. Lite retligt är det att jag missar styrketräningen idag men jag ska försöka ta ett pass i morgon i stället. Tyvärr är alla lämpliga styrkepass uppbokade men en sväng med vanlig hederlig gymträning kan det kanske bli i alla fall, som omväxling. Jag har ingenting inbokat i morgon och vill gärna hålla mina tre pass per vecka så långt det går. Idag har jag i alla fall sådan migrän så jag knappt kan lyfta en penna, och tröttare än tröttast är jag dessutom. Ingen bra dag direkt. Men katterna är snälla och håller mig sällskap, sötnosarna!

Igår blev det cykelträning i alla fall, ett bra, tungt pass som vanligt. Jag hade inte riktigt samma kraft i benen som i måndags men det blev bra träning ändå. Hemma väntade U med förberedd middag och efter det satte jag mig med Ecuaodorbilderna. Det är mycket, mycket att gå igenom och svårt att välja ut de bästa bilderna, men jag tar en liten bit i taget.

Till helgen hoppas jag att få massor gjort. En sväng till Rotebro, förstås, och antagligen också en tur till AP som kommer hem från sjukhuset då. Jag fattar fortfarande inte hur hon ska klara sig i huset men antagligen blir det hemtjänsten som får rycka in.

Förutom familjebesök hoppas jag att vi ska komma framåt när det gäller inredningen. Mattor, tavlor och kuddar står på listan, och kanske också ett par vinterkängor till mig. De fodrade stövlarna som jag köpte förut är bra, men de räcker inte när det är riktigt, riktigt kallt och med facit i hand skulle jag väl inte ha köpt dem. Men gjort är gjort och de är sköna och bra i stan i alla fall. Men XXL har skor till bra priser och det kan vara värt att ta en titt där - det vore bra att äntligen få skofrågan löst. Bra att ha ett par vettiga skor och bra att kunna rensa ut de gamla också. Så är det alltid, ständigt rensande hemma, men det behövs hela tiden.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida