måndag 21 februari 2011

2011-02-21

Ändrade planer
Det är inte mycket i helgen som har gått enligt planerna. Jag avbokade utgången med NM och damerna i fredags. Jag kände helt enkelt inte alls för det utan var trött och seg hela dagen. Jag debatterade länge med mig själv om jag skulle ge mig iväg till US och hans partaj, men nej, det gick bara inte. Hela kroppen skrek "nej!" och jag kunde helt enkelt inte förmå mig själv att gå dit. Det är för många dåliga minnen och smärtsamma tankar kring det sammanhanget. U var där förstås och han sa efteråt att det hade varit mer städat en vanligt - kanske folk börjar växa till sig, lugna sig och bli vuxna trots allt? U nämnde att KH och JD hade varit där och att de hade sagt att nu måste vi verkligen försöka ses snart. Vi får se hur det blir. Jag har liksom tappat bort dem och jag klarar inte att möta dem alla på en gång utan ett fåtal personer i taget skulle vara bättre. Visst vore det bra att återuppta kontakten igen, men som sagt, det är små framsteg som gäller för mig. Lite i taget bara.

På lördagen var det kallt, kallt och jag åkte över till Maja för en heldag med henne. U skulle iväg på sin skridskoutflykt och mamma och pappa skulle tillbringa dagen med att vara barnvakter hos SL. Jag vill träffa Maja så mycket som möjligt nu så jag åkte dit. Hon åt inte mycket alls under dagen och var lite avvaktande, men annars gick det bra. Jag har svårt att avgöra exakt hur hon mår men hoppas att det är så bra som möjligt och jag vet att jag i alla fall gör jag vad jag kan. Det blev en lugn dag då jag skrev alla vårt tackkort för bröllopet - nu ska de äntligen iväg - och läste och gosade med Maja. En kort promenad i kylan blev det också.

Jag pratade med PR på lördagen och det var som alltid riktigt roligt att höra från henne. Hon har äntligen ett nytt jobb på gång och har dessutom träffat en kille som verkar riktigt bra för henne. Än så länge är det så nytt så man vet inte vad det blir av det, men jag håller tummarna för henne som alltid. Vi bestämde att ses på söndag kväll, men tyvärr avbokade PR eftersom hon måste förbereda sin löneförhandling. Vi får se när vi kan få till ett nytt tillfälle, det måste bli av snart!

På söndagen hade jag och U en riktig städdag hemma. Det är inte kul men det är enormt skönt att få det gjort och vi kommer nog att kunna njuta av det i minst en dag - katthåren sätter sig som bekant precis överallt, de går bara inte att bli av med, och egentligen skulle vi lätt kunna städa varje dag och ändå få samma resultat. Man får liksom sänka ribban lite ibland och acceptera att det inte går att ha ett perfekt hem med katter!

Dessvärre har AP gått och brutit foten. Maximal otur - hon trampade snett och fotleden gick av. Vi var och hälsade på henne på sjukhuset och hon var vid hyfsat gott mod, men jag förstår ärligt talat inte hur hon ska klara sig nu. Hon är snart 82 år och bor ensam i en stor villa med stor trädgård och hur hon ska klara det med trappor och kuperad tomt och allting, det är en gåta. Jag vet inte hur det ska lösa sig men vi får nog räkna med att behöva ge en hel del assistans de kommande veckorna.

Idag är det måndag igen och dagens bästa är cykelträningen på kvällen. Den riktigt längtar jag till och jag är så taggad så jag ska verkligen ge järnet! Härligt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida