fredag 18 februari 2011

2011-02-18

Ä
ntligen fredag
Styrkepasset igår var roligt och gick klart bättre än veckan innan. Jag orkade vikterna och idag har jag inte ens träningvärk. Det är otroligt hur snabbt kroppen ändå återhämtar sig och återfår grundstyrkan!

Jag har funderat lite över det här med kroppen. För femton år sedan, när jag slutade på högskolan, vägde jag ungefär tio kilo mindre än jag gör idag. Jag var smalare, men så tränade jag också helt annorlunda - aerobics kanske fyra eller fem gånger i veckan, med något enstaka styrkepass instoppat däremellan. Att jag var så mycket smalare berodde nog till största delen på att jag helt enkelt inte alls hade samma muskelmassa då som jag har nu. Det syns inte minst på överkroppen där jag jämfört med idag såg rent klen ut och det är inte ett ideal jag vill tillbaka till. Tvärtom, då är jag hellre stark och sund som idag och det känns bra att jag ändå har kommit till den insikten. Jag kan klä mig i korta kjolar och tajta klänningar trots min kraftiga rumpa och lår, och jag känner mig snygg och sexig i det och det är inte helt fel!

Igår hade jag marknadsmöte med TA och det gick bra som alltid. Det känns som att vi är lika mycket vänner och jämbördiga kollegor som vi är chef och medarbetare, jag känner att han respekterar mina åsikter och min kunskap. Vilken enorm skillnad jämfört med vissa andra chefer jag har råkat ut för i mina dagar! TA visade en kundundersökning som har genomförts i samtliga länder i världen där vi har kontor. Stora utvalda kunder har fått besvara ett antal frågor om allt möjligt och resultatet var förstås blandat - vi är bra på vissa saker och dåliga på andra. Det som var roligt och som stod ut lite extra var att vi i Norden har högst betyg av alla i världen när det gäller dels vår webbsida och dels våra kundevent. Det är mina ansvarsområden så där kan jag känna mig stolt över det jag har åstadkommit! Sådant är alltid roligt att få höra!

Idag är jag inte fullt så uppåt som igår - jag har dundrande huvudvärk och känner mig som ett mindre vrak. Tack och lov att vi har möjlighet att jobba hemifrån. Det uppskattar jag massor och det är en klar fördel jämfört med många andra företag. Dessvärre känns kvällens utgång med NM och hennes stora tjejgäng väldigt avlägsen. Jag är klart tveksam till en utekväll om jag känner mig så här och lutar just nu åt att ställa in planen för min del. Det damerna och NM har planerat är väl inte heller riktigt i min stil. Det är ett gäng på tio kvinnor i 40-årsåldern och jag känner ingen utom NM. De har bokat bord på Karlsson av alla ställen - helt klart inte ett ställe i min smak och det gör också att jag tvekar lite.

Ett annat alternativ till kvällen är US årliga ärtsoppa och punsch-kväll. Jag har inte varit med på hans fester på evigheter. Det har inte känts lockande efter all dålig historik och de senaste gångerna har jag dessutom lyckligtvis haft annat inbokat som har gett mig en bra anledning att tacka nej. Till kvällen tvekar jag. U ska dit förstås, och säkert mängder av annat folk, varav jag antagligen inte direkt känner många. Det är U's gamla partykompisar, dem han umgicks massor med innan vi träffades, och dem han också hade i sin närhet under perioden med subban, som också dessutom hade mage att dyka upp på en av US' fester precis när jag och U hade träffats. Den historien har nära nog förstört vår relation och det är nog också en anledning till att jag inte vill gå på festerna längre. Det känns helt fel och det är helt enkelt inte mitt gäng längre. Kanske blir det helt enkelt en enkel hemmakväll för mig, lugn och ro. Jag får se.

I morgon ska U iväg med sitt skridskogäng. De verkar bli en hel grupp nu och jag känner fortfarande att det kanske inte är rätt för mig, även om det vore trevligt med en utflykt. Men mamma och pappa ska vara barnvakter åt SL hela lördagen vilket betyder att Maja kommer att vara ensam hela dagen. Jag tänker mig Maja-tid för egen del så jag åker nog dit i stället. Sedan får vi se vad resten av helgen har att bjuda på. Skönt att det är helg igen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida