torsdag 10 februari 2011

2011-02-10

Februaritorsdag
Idag känns det inte som någon speciell dag. Det har blivit kallt igen och dunjackan har åkt på. U pratar om skridskoåkning i helgen och jag vet att han skulle tycka det var kul om jag följde med men jag är ändå tveksam. Det finns så mycket annat jag vill hinna göra på helgerna också, inredning inte minst. Mitt dåliga tålamod börjar redan göra sig påmint - jag tycker att det är stökigt och rörigt överallt, bara en massa prylar till höger och vänster och ingen ordning och ingenting som känns genomtänkt. Det stör mig jättemycket och jag vet att jag måste ha tålamod med allt men det är svårt. Det är tusen saker jag vill få klara - tapeter, gardiner, mattor, tavlor, foton, möbler... och det tar tid, så är det bara. U har fortfarande fem kartonger kvar ouppackade i biblioteket och de måste bara ut, det är inte mer med det. Jag vet att han bara blir stressad och pressad när jag påpekar det men jag kan bli galen på att det aldrig blir gjort annars.

Igår körde jag cykelträning igen och det gick bra, riktigt roligt precis som i måndags och riktigt jobbigt i vanlig ordning. Jag är ganska slut i benen kan jag säga så det återstår att se hur kvällens styrkepass blir. Jag vill ju kunna lassa på lika mycket vikter som tidigare trots att det har gått flera, flera veckor sedan mitt senaste styrkepass. Men jag vill ständigt framåt, så är det bara.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida