tisdag 1 februari 2011

2011-02-01

Redan februari
Årets svenska januari märkte jag inte mycket av och inte mig emot kan jag säga - jag gillar vintern i december, men efter det räcker det bra för min del och då vill jag ha vår i stället. Både januari och februari brukar bara kännas som en lång transportsträcka fram tills det börjar bli vår, så inte mig emot att vintern nu får gå lite fortare för min del. Idag är det februari och det känns som att våren har kommit i alla fall lite närmare.

Igår var jag så trött så jag nästan såg dubbelt. Jag som inte har suttit framför en datorskärm mer än några minuter åt gången på flera veckors tid märkte så klart skillnad direkt, med huvudvärk, trötta och torra ögon och linser som kändes som grustag. Så fort jag kom hem åkte de ur och jag bytte till glasögon i stället - skönt!

Förhoppningsvis är jag piggare idag för i kväll är det faktiskt träning som gäller. Jag mjukstartar träningsvåren med ett lite enklare spinningpass, inte min vanliga superträning utan ett lite lättare alternativ för att komma igång. Det ska i alla fall bli skönt att röra på mig ordentligt efter flera veckors träningsuppehåll och från nästa vecka ska jag vara igång som vanligt igen, med mina tre pass per vecka. Härligt!

I kväll blir det att packa väskan igen eftersom jag åker till Schweiz för jobbkonferens i morgon. Det brukar vara årets jobbhöjdpunkt för mig, att komma ner till det härliga gänget i Schweiz. Vi som åker dit kommer från hela världen och jag gillar varenda en av tjejerna, även om jag i år tyvärr kommer sakna två av dem som har valt att sluta på företaget. I år kommer även en kollega från Danmark med och jag har lite blandade känslor. Jag förstår att hon vill vara med men känner samtidigt lite att hon liksom inkräktar på mitt område - men det är ju förvisso inget nytt att danskarna vill bryta sig loss från det svenska kontoret så det här är väl ett steg i den processen. Men det är ingenting jag tänker fundera på nu utan väl på plats ska jag se till att ha roligt och få mycket inspiration. Men det är först om ett par dagar, nu är det vardag och det vanliga jobbet som gäller.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida