måndag 3 januari 2011

2011-01-03

Nedräkning
Nu är det verkligen inte mycket tid kvar - ett par dagar bara så åker vi sedan. Otroligt men det är verkligen sant och jag har massor att göra innan vi kan komma iväg. I helgen har vi förberett oss. Katterna har flyttat hem till RL igen och där är det så mycket snö så jag vet knappt om de kommer att kunna gå ut. RL har skottat upp gångar där de kan röra sig lite men det är verkligen som ett riktigt vintersagolandskap där ute. Fint!

Vi har varit i Täby Centrum och handlat också och lyckats bocka av en lång lista av saker vi skulle köpa inför resan. Det är skönt att få lite mer klart. Jag kunde inte motstå att smita in på Inside & Living också och väl där kunde jag inte motstå en jättefin lång tröja med nitar från Saint Tropez. Jag gillar verkligen det märket! Jag kunde inte låta bli att notera hur miljöskadad jag har blivit av alla olika inredningsbloggar jag har läst, när jag direkt kände inte vilka märken som såldes i butiken: spegeln från House Doctor, vaserna från Day... Jag är egentligen inte särskilt sugen på att inreda mitt hem som en kopia av andra bloggares, men Day-vaserna var i alla fall riktigt fina så dem skulle jag absolut kunna tänka mig att ha hemma.

Vi fick i alla fall till en effektiv shoppingrunda, och väl hemma fortsatte vi att vara effektiva: en skön promenad runt ön, och sedan tvätt och förbereda packningen. Tyvärr fick jag i vanlig ordning migrän på kvällen så det blev tidigt i säng för mig. Så trist - min migrän har verkligen varit rent för jävlig den senaste tiden. Jag äter mediciner nästan varje dag och det är ju inte så jag vill ha det. Det måste finnas något sätt att göra det bättre - mer tabletter kanske?

I kväll ska jag åka till C för ännu en reseförberedelse: färgning av ögonfransar och ögonbryn. Igår tonade jag håret lite mörkare och det ser inte klokt ut när ögonbryn och fransar är ljusare, så det måste göras. Det är skönt också när jag är bortrest att inte behöva sminka mig så mycket. Sedan är det mer hårdkörning med packningen - full fart framåt in i det sista.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida