torsdag 30 december 2010

2010-12-30

Årets sista arbetsdag
Idag är det hemarbete för mig igen. Det var knappt en människa på kontoret igår och ännu färre är där idag så jag hoppar över city för den här gången. Verkligen skönt att vi har den här möjligheten, det är ju inte helt vanligt på andra arbetsplatser.

Igår skulle jag fixa en massa ärenden på lunchen men det blev inte mycket av med det. Jag fick inte tag i någonting av det jag skulle ha men sprang däremot runt på diverse reor och provade kläder i stället. Jag provade den randiga klänningen på HM - helt fel på mig, den fick mig att se dubbelt så bred ut! Däremot hittade jag ett par snygga randiga strumpbyxor på rea som jag slog till på i stället. Färgglada strumpbyxor är perfekt för att pigga upp en enkel outfit, särskilt för mig som gärna går i svarta kläder.

Dessutom provade jag tre olika kappor och alla passade i kroppen men var för tajta i ärmarna! Det är ju märkligt - visst, jag styrketränar men jag är knappast gigantisk och visst, jag hade en lite tjockare kofta på mig men det måste man ju kunna ha, eller hur? Men nej, ingen kappa för mig. Det får väl bli nästa års investering i stället, för årets utbud verkar vara kört för min del. Så här i efterhand ångrar jag lite att jag inte köpte den ursnygga mörkblå kappan på Mexx - den satt perfekt och var precis i rätt färg, om än inte så tjock - men då tyckte jag den var för dyr, omkring 1 800 kronor. Nu är den slut. Så kan det gå.

Efter jobbet var det träning. Jag hade ingen jättelust att gå dit, faktiskt, men passet var helt sagolikt - galet jobbigt och fullt av folk som drog och peppade varandra som vanligt. Jag fullkomligt älskar de där passen - de är veckans höjdpunkter för mig! Dessvärre tog jag ut mig så totalt så jag inte orkade lyfta ett finger under resten av kvällen, och det är inte optimalt nu när vi har så mycket att göra inför resan. Det blir hårdkörning i helgen i stället.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida