onsdag 16 mars 2011

2011-03-16

Det här som kallas serviceyrken
Jag förvånas ständigt över hur många människor som arbetar i så kallade serviceyrken och som samtidigt inte verkar ha den blekaste aning om vad ordet service betyder. Service verkar ofta i deras öron betyda otrevlig attityd, kasst bemötande, evighetslånga väntetider och total nonchalans. Kanske borde de byta jobb i stället? Börja arbeta med enbart maskiner eller något sånt?

Min senaste dåliga serviceupplevelse har jag precis haft med upplevelseföretaget Greatdays, där vi fick ett presenkort på vår bröllopsdag. Vi vill byta till en annan upplevelse än den vi fick, men efter det usla bemötande jag nu fick av företaget har jag mest lust att riva sönder presenkortet och slänga det i ansiktet på personalen.

När jag satt i telefon med skitföretaget fick jag däremot en upplevelse av det här med att ha ett eget kontorsrum, som jag inte har haft på många år. Jag kunde tänka och koncentrera mig - helt fantastiskt. Alla chefer som sitter i egna rum och som tycker att stora landskap är toppen för personalen borde byta plats med mig för en dag. Mer ineffektiv arbetsmiljö finns inte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida