onsdag 23 mars 2011

2011-03-23

Organisera och orka mer
Jag skriver listor över allt jag ska göra kväll efter kväll, för att se till att jag inte glömmer eller missar något. På jobbet har jag en lugn period nu, inte mycket att göra, men på fritiden är det tvärtom. Fullt upp och tiden räcker inte till. Då ligger ändå mina spanskastudier på halvfart nu. Jag kan bara tänka mig hur det hade varit annars!

C tog sig i kragen idag och åkte med mamma och hälsade på pappa på sjukhuset. De vet fortfarande inte jättemycket mer än igår, men allt tyder på att han har haft en mindre infarkt i lillhjärnan. Det är inte bra men som personalen på avdelningen sa, om man måste välja så är det här ändå något av de mer lindriga alternativen. Det kunde vara värre med andra ord. Alltid något. Pappa ligger i alla fall kvar på sjukhuset ett tag till, vi vet inte hur länge det blir. Men han har flyttats från övervakningsrummet till ett vanligt sjukrum så jag antar att faran inte är akut för honom. Men det är svårt att inte oroa sig ändå.

Om en timme ska jag gå iväg och träna igen och idag blir det dubbla pass: först 30 minuter core och sedan 55 minuter cykel. Tufft men bra hoppas jag att det blir och jag tror kombinationen kan vara perfekt för mig. När det nu blir ännu varmare ute ska jag kanske investera i lite nya utomhusträningskläder - det skulle kunna göra utomhusträningen roligare också. Värt att tänka på.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida