måndag 21 mars 2011

2011-03-21

Tillbaka igen
Förra veckan var hektisk. Ner till Schweiz på torsdag kväll, en intensiv workshop om koncernens nya webb hela fredagen. Intressant men extremt tröttande - vi satt hela dagen i ett konferensrum utan fönster, en våning under jord. Absolut inget syre och jag hade följdaktligen huvudvärk hela dagen och var fullkomligt slutkörd när jag väl kom hem sent på fredagkvällen. Men oavsett så känns det ändå roligt att jag är med i ett så pass viktigt arbetsprojekt som det här och det kändes som att de viktiga beslutsfattarna i projektet lyssnade och tog in mina synpunkter, även om det som alltid är mycket politik och prestige i allt som sägs och beslutas.

På lördagen var egentligen planen att jag skulle åka till PR på lite födelsedagsmingel på kvällen, men hon blev sjuk och blev tvungen att ställa in på morgonen. Oturligt eftersom hon ska börja på nytt jobb och dessutom resa till Dublin den här veckan, men för min del ändå ganska skönt att det inte blev av eftersom jag var så otroligt trött efter veckan och ärligt talat helst bara ville däcka i soffan med U som jag knappt sett på en hel vecka.

Lördagen blev med andra ord i stället en hemmadag. Vi åkte iväg till Ikea och köpte två rejäla vita ramar till våra fjärilar - de är så vackra och kommer att bli perfekta på väggen! Jag är glad att vi valde vita ramar i stället för svarta. Det gör att fokus blir helt och fullt på motivet, i stället för att göra själva ramen till en del av tavlan. Dessutom har vi ingenting annat som är svart i inredningen och det skulle göra ett lite hårdare intryck med svart mot den vita väggen. I kväll siktar vi på att få upp tavlorna och efter det kan vi känna in oss lite på vilken färg vi vill ha på mattan under vardagsrumsbordet - ska vi välja en ljus guldig beige färg och komplettera med färgstarka kuddar i soffan eller ska vi välja en stark röd matta som då i stället kommer att styra större delen av rummet desto mer? Väljer vi en röd matta kan vi bara ha de vita kuddarna i soffan som vi redan har där, men väljer vi en neutral matta kan vi i stället vara desto friare i olika färger på accessoarer. Men vi märker när tavlorna är på plats vad som funkar bäst.

Förutom ramarna spanade vi dessutom på en två meter hög palmliknande krukväxt som vi skulle vilja ställa vid soffan, men köpet föll på att vi helt enkelt inte skulle kunna frakta hem växten i vår lilla bil. Vi får avvakta tills vi kan låna en större bil och ta det då i stället. Kvällen tillbringade vi i soffan med filmen Shrek 3, som vi köpte i Quito. Den är alltid lika rolig och var precis lagom för kvällen!

Igår förmiddag åkte U iväg till TM och JL för massagebehandling av JL. Jag är grymt avis - jag håller på att längta ihjäl mig efter en riktig massage och är faktiskt sugen på att boka en behandling hos JL jag med. Men frågan är lite delikat eftersom JL är ihop med TM. Jag vet helt enkelt inte om hon skulle tycka att det känns konstigt att JL masserar mig. Kanske bryr hon sig inte alls och kanske gör hon det. Jag skulle gärna vilja veta säkert att det är OK för henne innan jag bokar in något. JL skulle ju aldrig säga nej om jag bad om en behandling, men som sagt TM måste vara med på noterna också. Det är viktigt, jag vill inte trampa henne på tårna ens av misstag.

När U kom hem var det avfärd direkt, U till AP och jag till Maja och mina föräldrar. AP behövde som vanligt hjälp med allt möjligt och hon vill fortfarande helst inte att jag kommer dit när hon är så pass handikappad som hon nu känner sig. Det är som det är och jag antar att hon kommer att släppa det där med tiden - åtminstone hoppas jag på det. Men jag åkte till min egen familj i stället och fick lite gostid med Maja i stället. Hon är så liten och söt och hon både spann och satt i min famn och gosade in sig med huvudet under min haka. Jag skulle verkligen vilja ha mer tid med henne. Jag och mamma och pappa tog en skön promenad ner mot Norrvikensjön också och det var härligt och vårligt så länge det var sol och vindstilla. Det är positivt att mina föräldrar är så aktiva trots att de är över 70 år gamla. De är ute och går flera kilometer ett par gånger varje dag och det är perfekt att de håller igång så mycket. Jag ska absolut bli likadan när jag är så gammal!

Igår kväll fixade vi lite vår på balkongen också. Vi tog ner balkongbelysningen och tog fram utemöblerna. Vi har ett extremt behov av att tvätta fönstren dessutom och det kanske vi kan ta nästa helg. Nu när solen ligger på går det knappt att se ut genom dem - det är för hemskt! Verkligen något att ta tag i snart! Det är lustigt - trots att vi nu i princip inte har något stort att ägna oss åt så har vi alltid lika fullt upp som vanligt. Det är små framsteg men det är svårt nog att få tiden att gå ihop - våra liv i ett nötskal, kan man säga!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida