måndag 21 mars 2011

2011-03-21

Något som lindrar
Ingen bra period nu. Jag har migrän var och varannan dag och idag är en sådan dag när den bara inte ger med sig. Jag tog en tablett i morse men nu kommer värken tillbaka. En tablett till i god tid innan träningen, jag får se om det släpper eller om jag måste avboka cykelpasset. Jag har ett par timmar på mig att känna efter och håller tummarna men just nu känns det inte lovande.

Den här migränen är ett litet helvete som jag har levt med i snart tjugo år. Jag har testat allt jag kan komma på som behandling, och vissa saker hjälper mer och andra mindre. Nu försöker jag vänja mig av vid min förebyggande medicin men just nu känns det som att jag måste börja ta den igen för att få bättre bukt med värken. I grund och botten vet jag att mina besvär är stressrelaterade men inte desto mindre är de extremt svåra att lindra med annat än starka tabletter. I början hjälpte vanlig Treo men numera är det de starkaste tabletterna på marknaden som gäller, och vissa gånger fungerar inte ens de. Tabletterna kan dessutom göra mig så oerhört trött och avtrubbad och det är ingen önskedröm att behöva ta dem

I mina värsta perioder har jag haft huvudvärk i genomsnitt sex dagar per vecka, eller så mycket som uppåt tio dagar i streck. Perioder som dem har jag knappt orkat ta mig igenom dagen och varit fullkomligt desperat efter ett sätt, vad som helst, som kan lindra värken och göra det lättare. Nu är det inte så illa längre, men det går upp och ner i perioder. Ibland bättre och ibland sämre. Just nu har jag en mindre bra period. Kanske kan jag övertala U att ge mig lite massage i kväll. Avslappning behöver jag, det vet jag. Och träning längtar jag alltid efter, men det kan jag bara göra om jag mår bra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida