fredag 3 december 2010

2010-12-03

Ett mirakel!
Igår gav jag mig ut på byxjakt på lunchen. Jag väntade mig ingen framgång eftersom byxor inte är min starkaste sida, men igår var miraklet med mig! Hos pålitliga InWear hittade jag ett par svarta raka smala byxor som faktiskt satt perfekt. De har stretchig kvalitet så de är hur bekväma som helst - de känns som ett par tights nästan - och jag kunde förstås inte annat än att slå till. Det är de dyraste byxorna jag har köpt i hela mitt liv - hela 999 kronor gick de loss på - men jag tänker att en möjlighet som den här dyker i princip aldrig upp så jag passar på. Nu har jag äntligen ett par smala svarta byxor som går att använda instoppade i stövlarna! Tjohej!

Styrketräningen gick bra. Det var nytt pass igår och jag körde på med mina vanliga vikter. Jobbigt och tungt var det, men jag är envis och kämpar på. Axlarna är fortfarande hemska - jag är så svag! - men det är som vanligt, bara att träna på. Det finns inga genvägar till framgång.

U åkte på att jobba sent igår så jag tillbringade kvällen på egen hand med fröna. Det blev middag i soffan och sedan ett ryck med att skura golvet i förrådet. Tydligen har styrelsen nu meddelat att de ska få dit någon som ska städa i mitten av nästa vecka, men de tar bara hand om de gemensamma utrymmena så det egna förrådet måste man ändå fixa själv. Jag kan tänka mig att vi behöver ta en omgång till i morgon men sedan kan vi flytta ner alla prylar igen, tack och lov! Det blir skönt att få lite mer ordning hemma.

I kväll är det tjejträff som sagt - vi börjar med middags hos KGH och sedan får vi se. I morgon hoppas jag att vi kan få uträttat ett par ärenden på dagen, och på eftermiddagen är vi bjudna på julmys hos PH och CE. På söndagen har vi brunch för min familj hemma hos oss och sedan glögg hos TM och JL. Fullt upp i helgen med andra ord men det blir bra!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida