fredag 26 november 2010

2010-11-26

Våra hemliga liv
Jag och U har haft lite diskussioner de senaste dagarna om det här med hur mycket utav livet som vi egentligen ska dela med oss av. U kan tycka att jag frågar för lite om till exempel hans jobb, men däremot för mycket om saker som har hänt i hans liv innan vi möttes. Han tycker i princip att det är saker som jag egentligen inte har med att göra och därmed inte heller bör fråga om. Jag tycker å andra sidan att man inte ska ha hemligheter för varandra - visst, vi måste inte veta allt - men jag vill kunna vara ärlig och berätta vad som helst för U och jag vill att han ska känna samma sak inför mig. Jag kan redan nu känna att jag blir hämmad av kommentarer som de här - att jag drar mig för att prata om vissa saker eller ställa vissa frågor, bara för att jag vet att U inte vill svara utan tycker att mina frågor är jobbiga. Vi har fastnat lite i det här nu och vet inte riktigt var vi står och det känns lite jobbigt tycker vi nog båda två. Jag hoppas att vi snart hittar en bra lösning som känns rimlig för oss båda.

Häromdagen läste jag på en löpsedel att de två män som filmat varandra medan de torterade ihjäl djur nu har dömts till fängelse. Det är mer än fruktansvärt att det här har hänt men det är lysande att fallet har fått så mycket uppmärksamhet och framför allt att de båda männen faktiskt har fått ett hårt straff. Nu vet jag att inget straff är hårt nog för ett sådant brott, men fängelse är bättre än ingenting och det är klart bättre än till exempel böter. Det är positivt att rättsväsendet äntligen tar det här på allvar.

Inspirationskvällen på Äventyrsresor igår gav ärligt talat inte mycket. En reseledare visade bilder och berättade om Galapagos, men hela kvällen kändes ärligt talat väldigt amatörmässig och vi fick inte veta något nytt. Jag antar att kvällen mer var riktad till personer som funderar på att kanske åka till Galapagos och som vill ha inspiration av vackra bilder på vilda djur. Efter föreläsningen åkte vi hem i snömodden och hamnade i soffan med champagne och bröllopstårta, lika gott som alltid!

Det blev inga Mango-klänningar för mig förresten. Jag kunde inte riktigt bestämma mig och när jag hade väntat tillräckligt länge var mina storlekar slut. Lika bra egentligen, jag ska ju spara pengar har jag sagt, fast jag är shoppingsugen, det kan jag inte förneka! Förutom Mango spanar jag mycket på InWear nu också. Där finns alltid mycket fint och jag gillar stilen, den känns lagom vuxen och modern för mig. Jag gillar till exempel deras kjolar som är enkla och lättburna och som nog skulle fungera året om. Kanske blir det en liten runda på lunchen idag - bara för att titta, förstås, men det är ibland tillräckligt roligt det med.

I kväll blir det styrketräning, skönt att avsluta veckan med det. En bra träningsvecka känns det som. I morgon är det middag hos EE och MB och det blir väldigt intressant att höra vad som egentligen har hänt mellan EE och SS eftersom de inte heller verkar vara vänner längre. Vi ska nog försöka slå oss in en sväng på Ikea också för att komplettera med lite saker som vi missade förra helgen - rena vansinnet en lördag före jul, jag vet, men ändå bra att passa på när vi ändå är i närheten. För övrigt får vi se vad helgen bjuder på. Den lär gå fort, så mycket vet jag i alla fall.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida