fredag 19 november 2010

2010-11-19

Personbästa!
Igår när jag körde mitt vanliga torsdags-bodypump-pass så tänkte jag "nej nu!" - och så lassade jag på lite extra på benböjen. Totalt 25 kilo på stången blev det och det är klart att jag fixade det - fast det var tungt, förstås. Mitt största problem var om jag skulle klara att lyfta stången över huvudet för att lägga den ifrån mig efter träningen, men med en liten extra knyck så gick det också. Härligt, det är nytt personligt rekord för mig när det gäller benlyft och det visar bara att alla hundratals cykeltimmar ger resultat!

RL kom och lämnade fröna hos mig igår kväll och det var roligt att se dem. I vanlig ordning är de alltid lite misstänksamma första timmarna och går omkring och nosar och kollar in allt, men de vänjer sig snabbt. Tuva höll igång med jamkonsert halva natten dessutom så idag är jag så trött så jag knappt orkar läsa på skärmen. Tur att det är fredag!

Jag mailade SS och EE igår för att göra upp om resan till Vingåker i morgon. Vi kommer att ta egen bil eftersom vi ska hämta upp TF i Södertälje. Jag tänkte först höra av mig till tjejerna först idag, men jag insåg snabbt att med tanke på hur seg SS är med att svara mig så skulle jag inte ha en chans att hinna få svar om jag skrev först idag. Nu är det fredag förmiddag och jag har fortfarande inte hört ett ljud från någon av dem. Jag är inte ett dugg förvånande över att SS ignorerar mig, men det gör mig besviken att EE gör likadant, och det stör mig likafullt också att jag tar det åt mig, att jag bryr mig, för det är de inte värda. Vänner som bara ignorerar mig är absolut inte värda min tid, men det är som U sa till mig förut, som ett långsamt farväl där jag inser att de personer som jag har lagt stor vikt vid som vänner inte har brytt sig om mig på samma sätt. Jag har haft högre tankar om mina vänner än så och det är aldrig roligt att bli besviken. Jag får avvakta och se hur det går i morgon.

Mina förväntningar på shoppingen i morgon är inte höga - jag brukar av tradition inte hitta något på outlets. Nu är dessutom mitt fokus så mycket på inredning så det här med att shoppa kläder har jag liksom tappat taget lite om. Men känner jag mig själv rätt så är det tillfälligt och, som sagt, alltid trevligt med en utflykt och ett miljöombyte - det är aldrig fel.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida