måndag 15 november 2010

2010-11-15

Regn i min stad
Nu är november så där som november är: regnigt, grått, mörkt, ruggigt. Dagar när man helst bara vill stanna inne, dra täcket över sig, tända ljus och sitta i soffan med en stor kopp te. Men i stället går man till jobbet, som vanligt, och går och tränar - det som lyser upp mörkret för mig!

Fredagens kundevent gick lika bra som varje år. Alla verkade nöjda, turneringen gick bra, allt funkade, precis som det alltid gör när det är jag som är ansvarig för det. Jag säger det för att jag faktiskt får tycka att det jag gör är bra, men det här är något jag är duktig på, bäst av alla på mitt företag, det vet jag. Lyckat och massor av beröm både av kunder och kollegor, det suger jag åt mig av!

Helgen har varit ovanligt bra på så sätt att jag faktiskt inte har haft någon huvudvärk alls på hela tiden. Det är inte vanligt att jag mår så bra på helgerna så det är jag glad och tacksam över. Jag har i och för sig inte sovit jättemycket och det kan säkert ha något med saken att göra. I lördags fyllde min lillasyster C 34 år. Vi firade henne som vi brukar, med lunch och tårta hemma hos henne, bara familjen. Av mig fick hon en cylindervas som hon har önskat sig. Kvällen tillbringade jag hemma med U. Lite storhandling först eftersom vi inte hunnit med det tidigare i veckan, och sedan en kväll med god middag och mys i soffan.

Söndagen blev ungefär likadan. Vi kom äntligen igång med att jobba med bilen och det är en stor lättnad att få det gjort. Det har tagit mycket energi att bara gå omkring och våndas över att det måste göras, bättre då att bara få det gjort! Förutom bilvård tog vi en ruggig promenad ett och ett halvt varv runt ön, och jag passade på att städa och stryka och laga lite kläder. Lite olika måsten som är bra att få gjorda.

Lägenheten som ligger två våningar över vår är till salu nu och vi kunde inte låta bli att titta på bilderna för att jämföra. Vi var eniga om att vår lägenhet helt klart är finare - mer exklusiva materialval, mer stilrent på flera sätt. Komiskt nog har den andra lägenheten samma fondtapet från Josef Frank som vi har funderat på vid matplatsen. Det var ju perfekt att få se den i verkligheten, och vi var överens om att den faktiskt inte skulle bli riktigt bra hos oss. Fin och pigg och energisk, men vi är nog ändå ute efter ett lite lugnare intryck hemma i alla fall. En idé vi däremot gillade i den andra lägenheten var att tapetsera i hallen precis vid entrén. Vi har funderat mycket på vad vi ska sätta upp på den vita väggen där eftersom det ser lite för kalt ut just nu, och nu fick vi idén att smälla upp en lite häftigare fondtapet där. Den syns då hela vägen genom hallen från vardagsrummet och blir en läcker effekt i slutet av den långa korridoren. Inte alls någon dum idé och lite mer roligt att fundera över!

Nu på lördag är det dags för turen till Vingåker med SS och EE. Som tur är har TF tackat ja till att följa med, och då blir det ju lättare för mig att hävda att vi verkligen måste åka i egen bil i stället för tillsammans med EE och SS. EE har jag som sagt ingenting alls emot, men SS har jag fortfarande inte alls lust att träffa ärligt talat. Vår vänskap har fått en riktigt allvarlig smäll efter alla hennes respektlösa bemötanden, och numera lyfter jag inte ett finger för att upprätthålla kontakten med henne. Är hon intresserad så får hon visa det, annars får det vara. Det blir en intressant helg kan man säga som jag redan nu tänker på.

På tal om shopping så har gamla klassikern Kappahl börjat ta in fler och fler plagg som är inspirerade av andra. På deras hemsida ser jag klänningar som kunde ha varit från Odd Molly och kjolar som är som hämtade från Desigual. Roligt att de poppar upp sig lite extra och klart värt att titta närmare på!

I kväll är det träning igen - äntligen! Måndagens bästa!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida