måndag 8 november 2010

2010-11-08

Novemberhelg
Novemberlugnet har börjat lägga sig över mig nu. Vi har kommit till den där tiden på året när det är becksvart ute när jag vaknar, någorlunda ljust när jag går hemifrån och sedan mörkt igen när jag går hem på kvällen. Hu. Den mörkaste, tyngsta tiden på året, jag längtar tills det vänder! Som tur är kommer vi vara bortresta nästan hela januari - det är skönt, då får vi vår sommarboost redan då.

Vi väntar fortfarande på bilderna från vår bröllopsfotogafering. Med tanke på att bröllopet var den 21 november så kan jag lugnt säga att det har dröjt, mer än jag tycker känns rimligt faktiskt, även om fotografen har haft mycket att göra. I helgen dök en faktura från henne upp, andra halvan av delbetalningen för jobbet. Både jag och U blev förvånade över att hon skickar en faktura när vi inte ens har fått en bildleverans så jag skrev och frågade när bilderna kommer. Det visar sig att fotografen inte ens har koll på att vi inte fått några bilder ännu... suck. Det här kommer ta tid. Vi får se om vi hinner få ut tackkorten ens till jul men jag tror knappast det i den här takten.

Min helg har varit lugn, som vanligt. Efter avslutat jobb i fredags åt jag en sen lunch med U, som kom hem efter halva dagen, och åkte sedan till mina föräldrar och Maja. Jag lyckades få bort några av Majas tovor i pälsen men det är nästan hopplöst, de sitter som berg och måste klippas bort. Jag förstår ju att hon inte gillar det heller så det är inget lätt projekt att komma tillrätta med. Men hon var snäll och gosig i alla fall, lillmissen!

Något annat jag insåg - ännu ett problem - är hur dåligt mina föräldrar äter. Det är rena katastrofen. De äter verkligen inte någon varierad kost, allt är billigt, inte mycket vitaminter, tråkigt tillagat och tråkigt upplagt. Inte konstigt att de tycker det är tråkigt med mat, jag skulle känna likadant om jag var dem. Jag följde med pappa och handlade och det slutade med att jag själv köpte diverse matvaror till dem, saker som inte kostar mycket och som är enkla att laga till. På söndag är det fars dag och jag och C har bestämt att helt enkelt köpa god mat till pappa (och mamma förstås) i present, goda saker som de tycker om och som inte kräver en massa jobb eller tar lång tid att laga till. Mamma har aldrig någon större aptit nu och både hon och pappa är smala som stickor. Desto viktigare då att det de trots allt äter åtminstone är gott och nyttigt! Här finns att jobba på märker jag.

På lördagen var jag barnvakt åt SL eftersom både Ö och C jobbade. De brukar alltid förlita sig på att mamma ska kunna ställa upp som barnvakt men nu när hon har så ont i ryggen går det förstås inte. Det blev i alla fall en lugn eftermiddag. SL sov middag länge medan jag slappade i soffan och efter det åt vi mellanmål och tog en promenad till lekparken. SL var väl påklädd men jag höll på att frysa sönder i kylan så vi gick snart hem igen och körde lite inomhuslek innan Ö kom hem. Väl hemma väntade U som var tillbaka från sin Ålandskryssning. Han var hyfsat pigg och vi lagade pizza och såg Bounces avskedsföreställning på TV. Föreställningen i Globen i våras var fantastisk, men jag var däremot inte fullt så imponerad av det som visades i TV. Verkligheten är bättre!

Igår var det också kallt, kallt ute. Vi höll oss hemma på dagen och framåt eftermiddagen åkte vi till Vaxholm för att hälsa på hos RP och MP. Vi hann med en kort sväng i Vaxholms inredningsbutiker först, men jag tyckte att de hade blivit tråkiga - samma saker som man hittar överallt, samma märken, en massa kläder och mindre inredning. Trist, alla följer samma trender och samma spår. Fika och middag på Kullön var trevliga i alla fall, en bra söndagkväll för oss.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida