torsdag 18 november 2010

2010-11-18

En ny torsdag
Att jobba hemifrån är för det mesta otroligt vilsamt och skönt, men det kan också bli lite väl tyst och stilla när jag sitter helt själv en hel dag. U jobbar ofta ganska sent så det blir mycket egen tid för mig de dagar jag är hemma, även om pauserna som sagt verkligen behövs. Jag tog mig ut på två promenader, en på lunchen och en på kvällen, och hade en för övrigt lugn kväll. Jag kom igång med att välja ut lite fotografier som vi ska printa och sätta upp i hallen, men det här projektet kommer inte att bli klart förrän efter Ecuador för vi kommer garanterat ha massor av fina bilder från den resan också.

Idag är jag i alla fall på jobbet igen och i kväll blir det styrkepass på Regeringsgatan. Det är inte mitt absoluta favoritpass, cykel är alltid roligare, men det är en mycket viktig träning för mig och det är positivt att jag också får resultat av den, blir starkare och mer muskulös. Igår såg jag Americas Next Top Model på TV och till min förskräckelse var det en tjej - jättesmal och perfekt modellbyggd kropp - som hade så svaga benmuskler så hon inte ens kunde resa sig från att ha suttit på huk. Helt otroligt och jag förstår inte hur man kan vara så svag och otränad! Senare på kvällen tittade jag på Biggest Loser och det programmet är inte mindre chockerande. De tävlande är förvisso i enormt behov av att gå ner i vikt - men så fort det går! De går verkligen från totalt otränade till att klara stenhårda träningspass flera timmar per dag på bara några veckor, och de går ner i vikt så snabbt så det är skrämmande. Jag vet inte - är det rätt sätt? För mig är det i alla fall helt ofattbart att en person kan gå ner i vikt i princip ett kilo per dag, som vissa faktiskt gör - det är stort! Inte för mig, men bra för dem som behöver det, antar jag.

Min migrän har inte varit bra den här veckan, så det är tur att jag ska åka ut till min duktige kiropraktor i morgon. Sedan är det helg igen - veckorna går fort! Om en vecka är det advent!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida