tisdag 16 november 2010

2010-11-16

We're beautiful!
Gårdagen var småseg, men på kvällen var det träningsdags igen. Igår gick vi från långa sega pass till korta intervaller - nu är det dags att träna styrka, explosivitet och snabbhet. Passet gick hyfsat bra men tyvärr kände jag av min hals så jag vågade inte ta i för fullt, förutom precis sista minuten när jag i stället höll på att svimma av utmattning. Så kan det vara när man kör för hårt!
Efter middagen tog jag och U äntligen mod till oss och tittade på våra bröllopsbilder som vi till slut har fått från fotografen. Jag har dragit mig för det - bara tjuvkikat lite grann tidigare och tyckt att bilderna varit mindre bra, att jag ser ful och grovhuggen ut, har dubbelhaka och stor näsa och tjocka armar och jag vet inte allt. Men igår tittade vi faktiskt på alla bilder tillsammans. U var förstås fin på alla bilder - han blir alltid bra på kort. Och otroligt nog tyckte jag att till och med jag faktiskt var fin på vissa kort - smal, snygg, rent av nästan vacker stundtals. Det är långt ifrån självklart för mig som annars avskyr att se mig själv på bild, och en stor lättnad att till och med jag kan vara fin även i mina egna ögon. Ett stort steg framåt!

Snart är det första advent och alla butiker julskyltar redan för fullt. Är det bara jag eller känns det inte som att det här börjar tidigare och tidigare för varje år? Hur som helst, vårt hem behöver helt klart en uppryckning för att komma i julstämning och jag vet ännu inte riktigt hur vi ska komma dit. Det största problemet är att vi fortfarande inte har några gardiner. Det borde vi verkligen fixa till så snart som möjligt - bara enkla vita i våra tre mindre rum, det skulle bli ett lyft! I vardagsrummet och hallen ska vi däremot inte ha gardiner - där vill vi släppa in så mycket ljus som möjligt i stället.

Dessutom vill jag fylla på med ljus - den klassiska ursnygga Eldflugan i vitt har jag suktat över länge, och faktiskt tror jag att jag också ska slå till på de tre olika modellerna av Nero-ljusstaken i gjutjärn. Det kan bli ursnyggt att ha på köksbordet tror jag! Här ska inredas!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida