onsdag 24 november 2010

2010-11-24

Det är långt till sommaren
Ja, idag yr snön och blåsten utanför fönstret. Riktig vinter har det blivit och tydligen ska det bli riktigt kallt mot slutet av veckan så jag får passa på att ta fram mina två dunjackor och hänga undan de tunnare som fortfarande hänger framme i farstun. Som jag önskar att vi kunde hänga ner alla ytterkläder vi inte använder nu i källarförrådet som vi brukar göra, men som sagt, saneringen dröjer och det stinker fortfarande avlopp där nere som sätter sig i allt så vi vill inte chansa och få stinkande kläder på kuppen.

Igår förberedde jag och tog fram adventsljusstaken men när jag skulle hänga upp adventsstjärnan tog det stopp. Sladden passade nämligen inte i urtaget så där får jag ta elkunnige U till hjälp i stället. Jag kom med andra ord inte så långt utan ägnade i stället kvällen åt att betala räkningar, bland annat. Hu, ännu en inte rolig månad men nu är min sista tandläkarutgift för tandfasaderna i alla fall avklarad och framöver kommer det att bli lättare. Min tandreglering har helt klart varit en väldigt stor utgift men jag kan ändå säga att jag aldrig har ångrat mig - det har varit värt det på alla sätt. För första gången i mitt liv känner jag mig lika fin när jag ler som när jag är allvarlig och det är stort för mig.

Jag satt länge och velade med ett par snygga klänningar från Mango - ska jag klicka hem eller inte? Klänningar, har jag upptäckt, är den absolut bästa arbetsklädseln - enkelt och bekvämt att bära och alltid snyggt och elegant även med enkla tillbehör. Den blå klänningen provade jag i butik, fast röd, för några månader sedan och av någon anledning valde jag att inte köpa den då - jag minns inte varför. Men jag gillar ändå verkligen modellen och funderar på att ge den blå en chans eftersom den röda nu är slutsåld. Den beige klänningen har jag inte sett live men den ser fin ut på bild. Jag har tragglat mig igenom recensioner av båda klänningarna på spanska och franska - bra träning för mig! - och förstått att båda är mycket uppskattade och sitter bra men den beige är liten i storleken så där bör man beställa en storlek större än vanligt. Jag har aldrig beställt hem kläder från Mango men är sugen på att testa en gång och som sagt, klänningar kan man ju aldrig få för många av!

I kväll är det träning och efter det har jag och U bestämt att gå igenom och försöka välja ut våra bröllopsbilder. Vi har tittat igenom dem en gång men liksom inte riktigt orkat ta tag i det efter det men nu måste vi komma igång.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida