måndag 22 november 2010

2010-11-22

Glädje och musik
Igår när jag och U åkte iväg med bilen och vårt gräl pågick som värst, då slog jag på radion och hörde den där låten som jag inte vet vad den heter men som för mig är helt och fullt förknippad med mina allra bästa cykelträningspass. Jag riktigt kände hur jag var där i träningssalen med alla mina träningskompisar, med laget, vi flyger fram i samma takt. Jag höjde volymen och kunde inte låta bli att le trots grälet.

Idag på jobbet slog jag på radion igen och hörde min och U's låt, Kelly Rowlands och David Guettas härliga sommarglada When love takes over, den som vi funderade på att ha som första låt på bröllopsfesten i augusti. Åter kom leendet. Det är så fantastiskt med musik - rätt sång kan ge associationer som bara gör mig glad, hur hemskt livet ändå kanske är just då. Det är glädjens makt för mig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida