tisdag 23 november 2010

2010-11-23

Vinterkänsla
Idag utlovas en snöstorm som enligt uppgift ska hålla i sig till i morgon. Hu! Nu börjar vintern på allvar känns det som och jag har bytt till en vinterbild i min profil.

Träningen igår gick bra, korta, snabba intervaller precis som förra veckan. Passet var fullsatt och jag hamnade längst ut på kanten i främre raden. Det är inte lika lätt att sitta där som att sitta i mitten som jag brukar, men jag kämpade på i alla fall. I morgon ska jag nog försöka lägga på ännu lite mer motstånd i dragningarna, jag tror att jag klarar det. Resten av kvällen blev inte mycket gjort. Vi däckade i soffan och tog en lugn kväll i stället. Vi tog ut katterna en sväng, men de som är värsta utekatterna hos RL vill inte alls gå utanför dörren här. De sätter sig på tvären totalt och vill gå in igen. Nu är det så ruggigt ute så jag kan i och för sig förstå dem!

Jag har fått ett kort mail från styrelsen i vår förening efter min fråga om när källarförråden egentligen kommer att saneras efter översvämningen. Tydligen ska JM komma in med ett förslag som ska presenteras för styrelsen inom några dagar eller veckor. Dagar eller veckor! Och sedan? Hur många veckor tar det då innan jobbet faktiskt blir gjort? Vi förvarar fortfarande halva förrådet uppe i lägenheten för att inte stanken ska sätta sig i allting och med den här takten lär vi nog få fortsätta med den förvaringen tills vi åker på semester. Kul jul, liksom!

Jag känner för att börja julpynta nu. Inte mycket, men att få upp adventsstjärnan och kanske också kunna reparera min gamla Elfluga så att den går att ha framme också. Min lilla julgran hämtade jag hem från mamma och pappa i söndags och jag får se när jag sätter upp den. Katterna gillar granen och ska vara med och hjälpa till varje år när jag klär den och när jag tar ner den. Det är samma sak med Maja, hennes favoritplats över julen är under granen. De kanske drömmer att de är vilda och är ute i skogen på äventyr. Vår lägenhet är fortfarande så "oklar" så någon jättemysig julstämning kommer det nog inte att bli, men vi får göra det som går i alla fall.

Jag har haft lite kontakt med EE efter lördagens konstiga utflykt till Vingåker. Hon tyckte precis som jag att dagen var väldigt jobbig. Men jag och U och ett par andra vänner till dem är bjudna hem till EE och MB på middag på lördag och det är ett bra tecken, då är det i alla fall inga hard feelings mellan oss utan vi är vänner som förut. Det är skönt att veta. Jag har sagt vad jag känner till EE: att jag är rejält besviken och trött på SS och hennes sätt att behandla mig som luft varje gång jag hör av mig och att jag inte längre känner att det är meningsfullt att fortsätta hålla kontakten med henne. Idag kom ett svar från EE. Hon skrev att det blir roligt att träffas i helgen och att hon känner sig så manipulerad av SS så hon är riktigt förbannad. Det är tråkigt att höra att det har gått så långt även om jag väl kan förstå hennes reaktion - jag känner ju själv likadant. Jag antar att SS nu kommer att få lära sig den hårda vägen att hon inte får behålla sina vänner om hon fortsätter behandla dem som skit. Då blir hon till slut ensam kvar men det är hennes val, hennes konsekvens.

Nu ska jag ta nya tag inför dagen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida