onsdag 26 maj 2010

2010-05-26

Snabbis
Idag är en stressig dag med massor att göra. Det har helt enkelt klumpat ihop sig med en hel massa uppgifter som ska bli klara på en gång. Bara att bita ihop och få det gjort, som vanligt.

Igår kväll firade jag och U vår tre-och-ett-halvt-årsdag med god middag och vin hemma i lägenheten. Vi funderade på att gå ut och äta middag men kände oss helt enkelt för trötta för någon större aktivitet så det fick bli hemmakväll ändå. Våra första "ja tack" till bröllopet har kommit in också, i form av mina föräldrar (så klart), våra underbara vänner i Barcelona RR och VZ och U's gamla vänner FP och EP. Roligt att de redan börjar trilla in men jag tror också att det kommer att vara vissa personer som vi kommer att få vänta länge på, och kanske till och med behöva påminna.

Jag har tittat lite efter mina accesoarer till bröllopet men inte riktigt hittat rätt ännu. Jag vill ha glittriga armband och lite längre örhängen i silverfärg med vita stenar, som går bäst till klänningen och silverskorna. Till det skulle jag gärna ha ett rejält armband i samma stil, men har inte hittat rätt ännu. Kanske får det bli en kombination av armband och halsband som jag redan har hemma. Jag ska prova lite så får vi se var det landar.

Nästan varje natt drömmer jag stressade mardrömmar om att jag är försenad till diverse olika saker, att det jag behöver är slut och jag vet inte allt. Det är helt klart kopplat till bröllopet där vi är så sena med allting och den allmänna stressen inför det. Som sagt, jag ser fram emot tiden efter hela tillställningen, när vi äntligen kan koppla av igen...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida