fredag 16 april 2010

2010-04-16

Lite glamour i vardagen
Igår kväll var jag och C på en tvättäkta modevisning - Lars Wallins härliga festklänningar visades upp på ett event anordnat av Excellence. Det var en väldigt udda tillställning kan jag säga. Proppfullt med folk, nästan bara kvinnor, alla über-stylade och många skönhetsopererade. En kvinna som var chef för en känd plastikoperationsklinik stod på en scen och pratade om att på hennes klinik skapade man bara naturlig skönhet. Jag och C himlade med ögonen och suckade lite... Men bubblet var gott och vi försåg oss av de goda chokladpralinerna som Chokladfabriken bjöd på. Även klänningarna var fantastiska, förstås - jag skulle med glädje ta vilken som helst utav dem. När kvällen var slut fick vi med oss en trevlig goodiebag med shampoo, nagellack, hårspray, tidningar, dryck, handkräm och jag vet inte allt. Trevligt var det i alla fall!

Jag har börjat spåna på inbjudningskort på allvar nu. Innan eventet igår gick jag in på Matton och där fanns en hel del fint. Just nu är jag inne på ett enkelt vitt kort, som viks liksom med "dörrar" som öppnar sig på mitten. Själva inbjudan ska printas på ett genomskinligt vitt papper som på något fiffigt sätt ska klistras fast i kortet. Ett enkelt bastband om det - gärna grått om jag hittar något - och voilà! Det är i alla fall tanken just nu.

C har beställt tärnklänningen i ljust, ljust grönt. Den blir fin och somrig och hon har dessutom fått tag i en tunn sjal som går i samma färg. Nu när jag vet det är det dags att börja fundera lite mer på blommor. Rosor blir det, men i vilken färg? Vita kan nog bli lite för bleka. Ljusrosa likaså. Jag och C pratade om det igår och vi kallade det för "färgtema GB-glass Tresmak", alltså vanilj, päron och jordgubb. Lite för mycket pastell kanske! Så nu lutar jag åt blommor i någon starkare färg, kanske mörkare rosa eller varför inte en urläcker blandning av olika nyanser av rött och rosa i samma bukett. Det tror jag blir fint!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida