fredag 16 april 2010

2010-04-16

Bland annat
Vissa saker, oväsentliga och väsentliga, måste jag bara reflektera över också.

I veckan har jag läst om två män som har filmat sig själva när de torterat ihjäl två kaniner. I det ena fallet hällde de tändvätska på kaninen och tände på och skrattade medan kaninen döende och skrikande sprang runt i panik. I det andra fallet kastade de en kanin med full kraft i golvet och sparkade sedan iväg den för att få en hund att dra i kaninen som ett rep. Kaninen dog givetvis och på filmen ser man också hur hunden, när kaninen har dött, är klart uppskrämd och chockad.

Jag är GLAD att dessa män nu står inför rätta och jag är GLAD att detta mål är så uppmärksammat i media. Djurplågeri förekommer långt mer än vi vet om eftersom så få fall anmäls, och straffgraden för att begå ett så allvarligt brott är rent löjlig - skrattretande låg. Det enda vettiga straffet för två så allvarligt störda idioter som dessa två är att utsätta dem för samma behandling som de själva utsatte sina offer för. Det är den enda rättvisan jag kan tänka mig. Allt annat är ett hån mot de liv de har tagit.

Och så något helt annat. Jag har med skräckblandad förvåning läst att baseballjackorna är på modet igen. Jösses säger jag bara. Ska jag kanske plocka fram min gamla high school-jacka från Redmond 1990 och börja gå omkring med? För ska det vara, så ska det ju vara äkta vara - inget annat!

Idag har jag på mig mina nya mellanblå jeans från Lindex. Och under över alla under - jag kan ha byxorna innanför stövlarna. Ett litet steg för mänskligheten, men för mig med mina kraftiga vader är det ett under värdigt en månlandning. Det har aldrig hänt förut. Jag känner mig konstig, samtidigt som jag inser att jag faktiskt för en gångs skull ser ut precis som alla andra. Märkligt.

2 kommentarer:

Anonymous Mariette sa...

Vad härligt att planera bröllop! Gifte mig för snart 2 år sen, helt fantastiskt!

Gillar din blogg skarpt! Kul att du tittade in hos mig, har precis börjat blogga...

Ha det så bra!! Trevlig helg!

16 april 2010 kl. 19:50  
Blogger Hem och Lycka sa...

Nä, fy vad hemskt med den historia du berättar att du läst. Fruktansvärt!

kram Mia

18 april 2010 kl. 19:39  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida