måndag 1 februari 2010

2010-02-01

Mr David Gray in concert!
Igår kväll var jag och UP och såg min absoluta favorit David Gray som spelade på Cirkus. Om han är bra på skiva så är det ingenting emot hur bra han är live, så jag hade givetvis sett fram emot konserten mycket. Han var en timme försenad, men till slut stod han ändå på scenen, elegant och välklädd som alltid. Det kändes lite lustigt, nästan, för mig att sitta där tillsammans med hundratals andra entusiaster som precis som jag älskar musiken, kan texterna utantill och bara ler med hela ansiktet åt hur bra allt är. De flesta jag känner vet inte ens vem David Gray är, så det var roligt att ha sällskap för en gångs skull!

Konserten var mycket bra, givetvis - musiken och David Grays röst talar ju för sig själva, de kan bara inte misslyckas. Arrangemangen var fina och ljussättningen var som ren poesi - så vacker så det var rent drömlikt. Jag är mer än nöjd, precis som jag alltid är när det gäller David Gray!

2 kommentarer:

Blogger Johan Mölleborn sa...

Håller med till 100% Lika nöjd igår som jag var för 4 år sen när han spelade på Globens annex.
Freedom var kvällens höjdare.
/Johan

1 februari 2010 kl. 11:20  
Anonymous Diana sa...

Förresten, la precis in en tävling jag tror att du skulle gilla! KRAM

1 februari 2010 kl. 13:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida