tisdag 26 januari 2010

2010-01-26

Kallt igen
Den där riktigt bitande kylan har återvänt igen och tydligen ska den även den här gången hänga med ett bra tag till. Pust och suck - nu när all den där vackra vita snön är borta, bara brun och ful och smutsig, så kan det väl lika gärna bli varmt och vår i stället? Jag gillar ju att gå i kjol eller klänning till vardags men med den här kylan är det bara att glömma tyvärr, det är för kallt helt enkelt.

Vi hade ännu en omvisning av lägenheten igår. Lyckligtvis kunde UP förbereda den själv - det mesta var ju gjort redan på söndagen. Två sällskap hade kommit till visningen, en familj som var där även på söndagen och en till som jag inte uppfattade om de var helt nya eller återkommande besökare. Intresset verkar vara mellanvarmt - spekulanterna väger mellan vår lägenhet och den andra på gatan. Den andra har mer fritt läge på balkongen, nyrenoverat badrum och nymålade väggar, men fula och slitna golv som måste slipas. Vår lägenhet har fina golv, förutom i köket, balkong mot en stor, grön och solig innergård - i stället för mot parkeringsplats och golfbana som den andra lägenheten har - men fula och slitna ytskikt på väggar och i köket. Vårt badrum är helkaklat, om än inte helt nygjort, och det är svårt att säga vilken lägenhet som egentligen är den bästa. Mäklaren tror i alla fall att den andra lägenheten kommer dra iväg i pris, till skillnad från vår. Just därför kan jag inte riktigt förstå varför hon har valt att sätta samma pris på vår lägenhet som på den andra - hade det varit jag så hade jag självklart hellre bjudit på den som var i bättre skick, om de nu ändå kostar lika mycket. Det känns som att vi har lägenhetsvisningar var och varannan dag nu och ingen av oss hade nog väntat att det skulle vara så pass mycket jobb och slit med att få lägenheten såld. Det tar tid, minst sagt.

Min måndagsträning var som vanligt - vansinnigt jobbigt, fullsatt i salen, fullt ös från början till slut. Jag var som vanligt totalt utmattad efter passet och väl hemma orkade jag inte göra mycket annat än att äta middag, plocka i ordning efter visningen och sedan däcka i soffan. En vanlig måndag, med andra ord.

I kväll är jag ledig från träningen och det innebär en tur till Mango - bara för att jag vill och har tid - och sedan hem och köra en tvättmaskin, boka flyttbil till vårt nya datum, gå igenom finansieringen till nya bostaden och ja, vad vi nu mer får tid till. Det finns ju alltid saker att göra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida