torsdag 21 januari 2010

2010-01-21

Det rör på sig!
Gårdagens träning gick helt lysande bra! Världens bästa cykelpass och jag orkade hela vägen vilket jag är stolt över. I vanlig ordning tog jag ut mig totalt och det var en fantastisk känsla att jobba tillsammans med laget och känna att det verkligen ger resultat också.

Vi hade en specialvisning av lägenheten på eftermiddagen och precis innan min träning ringde UP och sa att de skulle skriva kontrakt samma kväll. Alltså mötte jag UP hos mäklaren efter träningen, inte för att jag är medägare eller behöver skriva på något, utan jag var med enbart som moraliskt stöd. Det är ett nyinflyttat iranskt par som ska köpa lägenheten och de kom dit tillsammans med kvinnans bror med fru som har bott i Sverige ett antal år. Allt gick enligt planerna tills det var dags att skriva under och det visade sig att köparna inte hade någon legitimation med sig. De har ännu inte fått svenska id-kort och mäklaren hade missat att tala om att de måste ha med sig pass eller liknande. Det slutade med att UP skrev på och att köparna får åka tillbaka till mäklaren idag, visa upp sina pass och sedan skriva på kontrakten. Sedan ska de bli godkända av bostadsrättsföreningen också men det brukar ju mest vara en formsak så jag hoppas att det inte ska bli något problem. Det enda hindret jag kan tänka mig är att de ännu inte har jobb, men förhoppningsvis går det bra ändå. Avtalet är ju inte bindande förrän föreningen har sagt ja på styrelsemötet i nästa vecka, men tills vi hör något annat räknar vi i alla fall med att det blir flytt nästa helg som planerat.

De kommande två veckorna kommer vi att ha fullt upp och det är fortfarande massor kvar att göra. I helgen ska jag åka till mina föräldrar och hämta lite kartonger att packa i och dessutom ska vi åka förbi hos BC och HT och hämta en massa flyttkartonger som vi skulle få låna. Vi måste passa på att tvätta alla fönster - hoppas det inte blir för kallt - och sedan ska vi passa på att gå på bio också eftersom vi har biocheckar som går ut om några dagar. Och packa, packa, packa... äntligen! Nu är det dags!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida