tisdag 19 januari 2010

2010-01-19

Ytterligheter och ytligheter
Jag tänker på Haiti. Det som har hänt där är värre än något jag kan föreställa mig. Ogreppbart, för stort för att ta in. Jag har ännu inte skänkt pengar trots att jag tänkt på det, men i kväll ska jag fixa det. Jag är inte där och hjälper dem på plats, men det betyder inte att jag inte kan göra något. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något, och jag tänker inte vara en sån som står vid sidan och bara tittar på.

Något annat jag tänker på - som inte är politiskt korrekt eller viktigt eller rimligt eller någonting - är att jag vill bli bättre på att använda nagellack på fingrarna. I många år har jag haft som rutin att alltid ha målade naglar på tårna. Året om byter jag regelbundet färg, varje vecka eller varannan vecka, och färgerna har varit allt från blått till grönt till silver till rött till rosa. Nu vill jag bli bättre på att använda sånt här även på händerna, eftersom det är så snyggt även om det kräver lite jobb. Nu till våren verkar det komma massor av fina färger, allt från beige till grått till skira pasteller. Jag känner mig ofta ganska okvinnlig och det här är ett sätt att bli mer feminin i min stil. Nu för tiden finns det så bra småflaskor som man faktiskt hinner använda upp innan de ändå torkar ihop, och det passar mig perfekt. Lite nya färger och våren är räddad!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida