måndag 18 januari 2010

2010-01-18

En helg i januari
Nu känns det som att hela mitt medvetande bara är fokuserad på en enda sak: flytta! Vi börjar bli liiite stressade nu eftersom det inte lång tid kvar, inte ens två veckor innan det är meningen att vi ska bo på en helt ny adress i en för oss helt ny del av stan. Men först måste vi sälja UP's nuvarande lägenhet och det är fortfarande inte klart. Vi hade ännu en visning igår eftermiddag och fyra personer kom dit och tittade. Vi har börjat få rutin på det här med att förbereda inför visningen nu så det gick helt klart fortare än helgen innan, även vi trots det ändå höll på i några timmar. På kvällen ringde mäklaren och sa att ännu en person har hört av sig, en som inte hann komma på visningen igår utan vill komma i kväll i stället. Det är ju bara att säga ja även om det börjar bli rejält tröttsamt att hela tiden städa och städa och bära in och bära ut saker som inte ska stå framme under visningstiden. Jag hoppas hoppas att det här är sista omgången för annars får vi nog skjuta fram flytten ett par veckor minst och det är ingenting vi önskar oss.

I lördags var jag en sväng hos mina föräldrar och Maja och åt lunch. Det blev trevligt, inga konflikter utan lugn och ro vilket inte alltid är fallet. Efter det var det bara att åka hem och direkt börja göra mig i ordning för TM's 40-årskalas på kvällen. Precis som vanligt hade jag en ångestattack på förmiddagen när jag bara kände "jag vill inte". En urladdning mellan mig och UP i vanlig ordning- så blir det ju alltid. Jag vet inte vad det är men i samband med allt strul runt Kroatienresan för ett och ett halvt år sedan vad det som att något hände. Jag tappade helt bort all glädje i att gå ut och träffa människor, litade inte på någon, ville inte vara med någon. Min relation till partygänget som jag umgicks så mycket med för några år sedan har helt försvunnit sedan dess och den enda kontakt vi har idag är att jag har dem med i min kontaktlista på Facebook, men det är allt.

Så allt var som det brukar inför festen, men jag gjorde mig klar och vi åkte. Jag drog på mig min svarta fina paljettkjol - jag passar på att använda den när jag får tillfälle och jag tänkte också att den skulle försätta mig i lite mer feststämning. Vi åkte först till ASj som hade lite förfest hemma hos sig. Där var vi bara fem personer så det var lugnare än väntat. På festen var vi ett 40-tal och som väntat kände jag i princip ingen förutom de personer jag kom dit med samt ett par till. Jag var också en av de yngsta på festen och det gör alltid att det blir lite annorlunda när majoriteten av gästerna är 45+, minst tio år äldre än mig. Det spelas annorlunda musik, pratas om annorlunda saker - mycket hus och barn - och ja, det är liksom bara annorlunda. Jag känner mig inte riktigt hemma i den världen ännu. Kvällen blev i alla fall bättre än väntat - jag hittade lite trevliga personer att prata med och UP fanns ju i närheten.

Igår kväll var vi bortbjudna till SS på middag. HW var inte där men däremot hade JKl tydligen bott där hela helgen så hon var med. Relationen mellan SS och HW har jag helt tappat greppet om. Ena dagen är de lyckliga och ska bo kvar i huset. Andra dagen har de gjort slut och ska sälja. Jag har knappt koll längre men igår sa SS att den här gången kändes det i alla fall som att det
var definitivt slut mellan dem. Det är tråkigt om så är fallet men å andra sidan har de haft så stora problem hela tiden sedan de blev ett par för ett och ett halvt år sedan så det kanske ändå är för det bästa. Till sist måste man kanske bestämma sig för att det är dags att sluta kämpa, helt enkelt. Jag kan tycka att jag och UP är väldigt olika på många sätt, men det är ändå ingenting jämfört med hur pass olika HW och SS verkar vara. Det sägs ju att motsatser dras till varandra, men det är kanske bara sant till en viss gräns. Det är svårt att säga.

Vi har mildare väder nu. Det vita sagolandskapet har ersatts av ett mer novemberlikt väder, med slaskig snö och mörka träd. Det är skönt att kunna gå i kjol igen utan att frysa ihjäl även om den där riktiga vintern är vacker. Men för min del får våren gärna komma nu - en vår när jag kan gå i tunnare kläder utan att frysa. Det är en härlig tid som jag ser fram emot.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida