fredag 22 januari 2010

2010-01-22

Fredag igen!
Jag längtar ihjäl mig efter helgen. Sova, sova, sova... eller inte. Upp tidigt, upp tidigt, upp tidigt ligger nog närmare verkligheten ändå. Jag körde ett bra pass body pump igår och det gick bra - jätteskönt att min styrka är tillbaka nu. Jag är nog nästan redo att gå upp till 5 kilos viktplattor på axellyften också nu - det är bara ungefär ett halvt kilo per sida som skiljer och klarar jag det så ska jag minsann klara lite till. Ingen tvekan, nästa vecka kör jag på det i stället!

Hemma var jag inte på mitt bästa humör. Jag var tvärirriterad över att lägenhetsförsäljningen har gått i stöpet och vi nu måste börja från början, och att det i sin tur betyder att vi måste bo kvar i Danderyd i två veckor till, minst. Det känns inte kul överhuvudtaget och jag är så besviken så jag saknar ord. Men så är livet, det blir inte alltid som man har tänkt sig och i perspektivet av hur majoriteten av planetens människor och djur lever så har jag det ändå oförskämt bra.

Jag fixade undan lite praktiska surdegar igår kväll - vi tvättade, betalade räkningar, gjorde klart kontraktet med bröllopsfotografen och lite sånt. Skönt att ha det gjort. Idag ska vi åka och välja ut vår parkeringsplats på Primusgatan och dessutom ska jag gå förbi HM en sväng. De har klubbdag idag vilket betyder rabatt och jag ska prova en klänning som jag kan tänka mig att ha på JSk's och HE's bröllop i juni. Den är billig vilket är bra, för jag vill inte lägga alltför mycket pengar på den. Prova kan man alltid, som sagt. Det blev för övrigt inget köp på Zara i veckan, jag provade den stickade klänningen på nytt och valde bort den. Lika bra det!

Förutom garagetitten lär kvällen bli lugn. I morgon ska jag eventuellt följa med UP och TF som ska hjälpa TM att köpa de långfärdsskridskor som hon fick i 40-årspresent av oss. UP försöker övertala mig att jag ska följa med och prova och köpa något också, men jag är inte övertygad. Efter mina båda handledsbrott är jag helt enkelt livrädd att ramla och skada mig igen. Men förhoppningsvis kan vi hitta på något annat när vi ändå är ute och kör med bilen. Sedan blir det bio på kvällen, antingen Avsked eller Fish Tank eller Up in the air. Vi får se om vi får med oss några fler och om vi kanske kombinerar bion med middag på stan. Sedan på söndag är det visning igen, med andra ord upp tidigt och städa, städa och röja. Igen. Hoppas det är sista helgen vi gör det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida