torsdag 21 januari 2010

2010-01-21

Fan, fan, fan
Ungefär så känns det nu. Igår var vi så glada över att kontraktet med nya köparen nästan var klart. Vi sa att vi inte skulle fira riktigt ännu. Vi korkar upp champagnen i morgon, när allt är påskrivet och färdigt.

Så nu precis före lunch ringer mäklaren till UP och säger att det blir ingenting. Köparen har dragit sig ur. Problem med banken, tydligen, så de kan inte betala. Vi är tillbaka på noll igen. Ingen köpare, nya visningar inbokade på söndag och måndag.

Jag vet inte var vi står nu. Ska vi flytta nästa helg? Ska vi vänta flera veckor till? Ska vi flytta och flyttstäda och sedan försöka sälja lägenheten tom i stället?

Och jag fattar inte riktigt. Igår kväll satt köparna och var beredda att skriva på kontrakten. Hur kunde de inte ha koll på sina pengar redan då? De fick inte skriva på för mäklaren, för att de inte hade legitimationer med sig, men de hade kommit dit för att skriva på. Vad hände hänt om de hade fått göra det? Då hade det förstås blivit fråga om skadestånd. Men likafullt. Tillbaka på noll, bara att börja om från början.

Jag känner mig så besviken nu så jag vet inte vad jag ska säga. Luften har gått ur mig helt. Träna i kväll? Tja. Antagligen. Fast jag har varken lust eller energi till det just nu. Vi kan inte börja packa förrän tidigast på tisdag, eftersom vi har visning på måndag kväll. Vi kan inte göra någonting, i princip, eftersom vi åter igen ska visa upp lägenheten i så perfekt skick som vi bara kan. Så är status nu. Vi kommer ingenstans. Tvärstopp igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida