onsdag 21 oktober 2009

2009-10-22

Dags för motattack
Jag har ärligt talat tröttnat på min ständiga huvudvärk så nu jäklar är det dags att jag tar i med hårdhanskarna. Det här ska bli bättre! I morse var jag på mitt livs första besök hos en kiropraktor. Vilken skillnad från healing-MaB som bara pratade på om sitt! Kiropraktorn kände jag förtroende för från första sekund. Han visste vad han pratade om och förstod precis var mitt problem låg. Redan efter en enda behandling känner jag mig uppmjukad i rygg och nacke så det går redan nu åt rätt håll. Det kommer att bli ett antal behandlingar och jag ser faktiskt nästan fram emot dem.

Igår gjorde jag något annat för att ta hand om mig själv - jag gick på ansiksbehandling på Privatskolan. Det var skönt och välgörande och också något jag behövde för att få slappna av lite mer. Kvällen hemma blev lugn - jag tillbringade nästan hela kvällen i soffan. Jag pratade i telefon med EH för första gången på alltför länge och det var roligt att prata med henne. Hon var en gång i tiden min kanske närmaste vän och vi har alltid mycket att prata om. Vi känner liksom varandra även om det går ett tag mellan gångerna vi hörs av. Nu hoppas jag i alla fall att vi tar upp kontakten igen och att vi kan få till att träffas snart också. Man behöver sina gamla vänner, helt klart.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida