måndag 12 oktober 2009

2009-10-12

Krig
I en av bloggarna jag läser regelbundet stod idag en påminnelse om det här med hur viktigt det är att hinna med att njuta av livet. Så många av oss lever varje dag som att det är en enda lång kamp, ett krig att kämpa sig igenom för att överleva. Jag kan bara säga att jag känner igen mig... Ibland tror jag nästan att jag har glömt hur man gör för att vara lycklig och har roligt. De flesta dagar bara är jag, går upp tidigt, trött, gör mig i ordning, mekaniskt, åker till jobbet, är där och får något gjort, tränar kanske, åker hem, äter middag, gör något hemma - det finns ju alltid att göra. Går ut med katterna, går och lägger mig alltför sent.... och så börjar nästa dag likadant, och nästa efter det. Inte konstigt att jag kan känna att jag tappar bort mig själv ibland.

Livet i min värld består av måsten, av dåligt samvete, av fysisk och psykisk smärta, av glädje ibland också, men inte tillräckligt mycket. Jag måste verkligen jobba mer med mig själv. Det är så lätt att glömma det, att bara fokusera på utsidan - snygga kläder, vältränad kropp. Vi glömmer att insidan kräver ännu mer jobb än utsidan för att vi ska må bra. Livet består av så mycket och jag tror att kärlek och glädje är det viktigaste av allt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida