fredag 9 oktober 2009

2009-10-09

Ännu ett event
Ännu ett av mina kundevent är avklarat nu. Jag har gjort det här så pass mycket nu att det börjar gå på rutin - det är inte svårt, jag har koll och vet vad som ska göras. Jag misslyckas aldrig och börjar också bli bra på att delegera ut uppgifter: jag pekar numera med hela handen och säger "du fixar det här" - och det funkar i stort sett varje gång. Hur som helst är det skönt att det är avklarat, att det är en mindre sak att tänka på.

Det blev väldigt sent efter eventet igår och idag är jag segare än segast. Som tur är kan jag jobba hemifrån och det är grymt skönt att slippa åka in till kontoret, att få lugn och ro och egen tid för en gångs skull. Att jobba i kontorslandskap är socialt och roligt, men man får aldrig tid för sig själv, aldrig en lugn stund. Det finns för- och nackdelar.

Idag är det äntligen fredag och jag planerar att stänga av datorn senast klockan fyra om jag blir klar i tid. I vanlig ordning är listan inför helgen diger: jag ska röja klart i målarkaoset i arbetsrummet, städa, bädda rent, tvätta, köra diskmaskinen. Handla mat och hårtoning, åka till mina föräldrar i morgon när UP är borta. På söndag ska jag åka till C för ögonfransfärgning och sedan hoppas jag att jag och UP får lite tid över tillsammans också. Kanske ska vi besöka Chokladfestivalen på Nordiska museeet - det har jag aldrig gjort men det vore nog roligt. Det här med bostadsvisningar känns det som att vi helt har lagt ner nu. Jag tittar lite sporadiskt på Hemnet men hittar ingenting längre. Det är som att intresset helt har försvunnit, det finns ingen glöd kvar i det här med att leta bostad längre. Vi har nog kämpat med det för länge och nu är glädjen i det hela försvunnen. Kanske kommer den tillbaka längre fram - vi får se.

Något som absolut måste bli klart i helgen är att boka vår bröllopslokal. Vi har fortfarande inte helt bestämt oss utan väljer mellan två alternativ, Carlshälls Gård och Villa Ludvigsberg. Båda är fina och båda är bra, om än helt olika i stil och karaktär. Priset är ungefär detsamma på båda ställen så jag antar att vi helt enkelt får gå på känslan. Sedan ska vi börja leta fotograf - det är nästa steg.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Undeniably imagine that which you stated. Your

favorite justification appeared to be on the internet the

simplest thing to take into accout of. I say to you, I
definitely get irked at

the same time as folks think about concerns that they plainly don't realize about. You controlled to hit the nail upon the top as neatly as defined out the

whole thing with no need side effect ,

people can take a signal. Will probably be again to get more. Thank you

Also visit my site fishing in majorca spain

15 maj 2013 kl. 20:36  
Anonymous Anonym sa...

A person necessarily lend a hand to make seriously articles I might state.
This is the first time I

frequented your web page and to this point? I amazed with the

analysis you made to create this particular submit

amazing. Excellent task!

Here is my blog www.spainweather.org

16 maj 2013 kl. 09:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida