onsdag 14 oktober 2009

2009-10-14

Beröm
Ibland känns livet som ett rally. Jag springer och springer och lyckas på något sätt aldrig komma i mål. Jag drunknar bland måsten och borden och dåligt samvete över det jag inte hinner med. Det är också ett mönster att bryta, det som UP också ofta pratar om - att inte klanka ner på sig själv för det man inte gör utan i stället berömma sig för det man faktiskt klarar av.

Gårdagens jobb gick i alla fall ganska bra. Jag har suttit och jobbat en del med hemsidan och har också blivit klar med några uppgifter som har tagit lång tid. Det är skönt, någon mindre sak att tänka på och stressa upp sig över. Det känns bra att kunna bocka av uppgifter och säga att nu är det klart. Jag körde ett pass body pump efter jobbet och det gick bra - jag fortsatte med samma ökade vikter som förra gången och det fungerade så nu vet jag det - jag har blivit starkare! Hemma försökte jag släpa med mig katterna ut på en promenad men de var väldigt ovilliga och vi kom inte längre än till porten innan de vände och ville gå in igen. Det var alldeles för mörkt och kallt och blåsigt för deras smak och jag kan knappast klandra dem. Jag ägnade kvällen åt att förbereda min Londonpackning lite, och jag plockade dessutom undan några lågskor som jag definitivt inte kan använda mer den här säsongen. I morse snöade det när jag gick hemifrån så nu är det både stövlar och mössa som gäller.

I kväll ska jag gå med SS och PR på inspirationsseminarium och sedan är det hem och packa som gäller. Jag måste komma tidigt i säng med tanke på morgondagen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida