tisdag 13 oktober 2009

2009-10-13

En annan värld
Via Facebook har jag fått kontakt med min ena värdmamma och värdsyster från den första familjen jag bodde hos som utbytesstudent i Oregon i västra USA. Det är fascinerande att se dem igen - särskilt VG som var liten när jag bodde hos dem, 6 år tror jag hon var. Nu är hon 25 år, förlovad och otroligt lik sin mamma. Jag tittar på deras bilder och fascineras över deras värld. Oregon är så fantastiskt vackert. Att jag inte har tänkt på det förut - eller jo, det har jag ju, men ändå - jag måste åka tillbaka dit! Jag måste få resa runt där, åka till alla gamla städer och platser, se de delar av denna oerhört vackra stat som jag inte hann se då. Jag kan mycket väl förstå hur människor kan välja att bosätta sig där. Det är verkligen ett helt annat liv än mitt, och säkerligen ett mycket, mycket bra sådant.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida