torsdag 3 september 2009

2009-09-03

Fast i kravlistan
Igår var jag tröttare än tröttast på jobbet. Hela dagen gick som i dvala och jag fick inte mycket gjort. Tröttheten till trots släpade jag mig i alla fall iväg till cykelpasset efteråt och det är jag glad för. Träningen var urjobbig men det känns ändå att det går åt rätt håll och bäst av allt var att jag faktiskt piggnade till på kvällen. Jag åt en snabb middag och sedan var jag igång med att byta kattsand, tvätta, gå ut med katterna...

Trots att jag får vissa saker gjorda är det ändå alltid mycket kvar. Att göra-listan växer och växer och min stressnivå med den. Sedan är det frustrationen också. Jag vill så otroligt mycket men det går så sakta. Jag läser inredningsbloggar och får tusen idéer men det blir ingenting av dem. Det är så synd - vi kan göra det vi har så mycket bättre men jag upplever så mycket motstånd från UP. Han tycker inte det är lika viktigt som jag tycker och då blir det ingenting av det. Jag vill inte driva på allting själv, jag vill inte stövla in i UP's lägenhet och peka med hela handen och bestämma över hur allting ska förändras. Jag vill att vi ska vilja båda två, jag vill att vi ska vara överens, men tyvärr vill vi ju inte samma saker båda två och då blir det ingenting alls i stället. Jag vill ha ett hem i vitt, vitt, vitt. Jag vill ha ljus, lätt inredning, enkla färger och modern framtoning. UP vill ha lite mer färg än så. Han vill ha en större mix, inte så enhetligt som jag drömmer om. Han vill ha prydnadssaker framme, han vill blanda mer. Våra inredningssmaker är definitivt inte överens och då blir resultatet som det blir - kaotiskt. Jag ska bli hårdare med att rensa för det är det enda sättet att komma framåt. I helgen blir det en tur till Myrorna igen och det ser jag fram emot. Vi har så mycket vi behöver bli av med - det här är bara början.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida