torsdag 27 augusti 2009

2009-08-27

I mindre bra form
Igår åt jag lunch med PH. Det var alldeles för länge sedan vi sågs och det lyfte verkligen - vi hade massor att prata om och jag hade lätt kunnat sitta kvar med henne resten av dagen för att bara få prata färdigt, om det alls går. Annars blev dagen OK. Jag deltog i möte med alla nordiska säljcheferna på eftermiddagen och presenterde marknadsläget och det gick bra. Jag har haft budgetgenomgång med TA och han hade ingenting att invända mot mitt förslag. Jag växer och lär mig.

Efter jobbet var det träning, spinningpass. Jag känner att jag inte alls är i bra form nu efter sommaruppehållet. Passet var vansinnigt jobbigt och jag kunde inte på långa vägar leverera så bra som jag brukar. Men det är bara att köra på, se till att komma tillbaka till min normala nivå. Hemma blev det en lugn kväll. Jag åt middag och blåbärspaj och städade badrummet. På kvällen ringde AP och undrade om jag var hemma eftersom hon ville komma förbi och lämna blommor som gratulation till vår förlovning. Hon kom senare på kvällen med 20 orange rosor och en stor vas som står på köksbordet nu.

Katterna var lugna och snälla och inte ens Saga ville gå ut på kvällen. Sent på kvällen kom UP hem från sin jobbresa. Det är skönt att ha honom hemma igen.

Det pratas väldigt mycket om svininfluensa nu, överallt, i tidningar, på nyheter, på jobbet. Jag undrar över hur farlig den är egentligen. Är den farligare än andra influensor? Själv har jag känt mig lite halvförkyld i ett par veckor drygt nu. Ont i halsen som kommer och går, hosta som inte riktigt ger med sig. Jag vet inte vad det är eller varför det inte ger sig. Jag känner mig inte direkt sjuk men ändå är det som att jag inte blir riktigt bra i alla fall. Jag hoppas att det inte är något att oroa sig för.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida